مقاله بررسی سلطه (هژمونی) فرهنگی در بازیهای رایانهای (با تکیه بر بازی سیمز)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی سلطه (هژمونی) فرهنگی در بازیهای رایانهای (با تکیه بر بازی سیمز) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی سلطه (هژمونی) فرهنگی در بازیهای رایانهای (با تکیه بر بازی سیمز) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سلطه (هژمونی) فرهنگی در بازیهای رایانهای (با تکیه بر بازی سیمز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی سلطه (هژمونی) فرهنگی در بازیهای رایانهای (با تکیه بر بازی سیمز) :
تعداد صفحات :۲۴
امروزه طیف جدیدی از رسانهها جای خود را در میان مردم باز کردهاند. یکی از این رسانهها بازیهای رایانهای است. از طرفی سلطه (هژمونی) فرهنگیای در رسانه وجود دارد و سعی دارد از طریق رسانه، یا به نوعی کنترل فرهنگی، باورهای خود را به مخاطب القا کند. بهطوری که مخاطب یا مصرفکننده رسانه گمان کند که آزادی انتخاب دارد. هدف محقق در این پژوهش این است که به توصیف و تحلیل نشانهشناختی سبک زندگی در یکی از بازیهای رایانهای بهنام ”سیمز“ بپردازد. ”سیمز“ یک بازی ایدئولوژیک در ژانر ایفای نقش است و سعی دارد با وجود ادعای بیطرفی خود سبک زندگی خاصی را به نمایش بگذارد. محقق در این پژوهش بهدنبال پاسخی برای پرسشهایی نظیر چگونگی نمایش سبک زندگی در سیمز، مصرف، شخصیت بودهاست و با استفاده از روش نشانهشناسی به این نتیجه رسیدهاست که سیمز سبک زندگی غربی را به نمایش گذاشتهاست و در آن تنها و تنها به مصرف اهمیت دادهشدهاست، چراکه مصرف بیشتر باعث میشود به شادیهای مادام العمر رسید! همچنین این بازی نمایش یک جامعه با نظام سرمایهداری است که این نظام سعی بر این دارد افراد را سرگرم شادی در زندگی کند تا از طریق این شادی کاذب بتواند به حیات خود ادامه دهد و این شادی تنها با مصرف است که بهدست میآید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.