مقاله بررسی شاخصهای اعتبارسنجی نظامهای آموزش عالی: با تأکید بر رتبه-بندی آنها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی شاخصهای اعتبارسنجی نظامهای آموزش عالی: با تأکید بر رتبه-بندی آنها دارای ۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی شاخصهای اعتبارسنجی نظامهای آموزش عالی: با تأکید بر رتبه-بندی آنها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی شاخصهای اعتبارسنجی نظامهای آموزش عالی: با تأکید بر رتبه-بندی آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی شاخصهای اعتبارسنجی نظامهای آموزش عالی: با تأکید بر رتبه-بندی آنها :
تعداد صفحات :۵۳
مطالعات تطبیقی نظامهای آموزش عالی نشان میدهد دانشگاههایی موفق خواهند بود که از یک نظام مستمر و سازمانیافته ارزشیابی و اعتبارسنجی برخوردار باشند. پیشنیاز چنین نظامی، تدوین شاخصها و قبل از آن ارزیابی درونی مؤسسات آموزش عالی است؛ لذا هدف این نوشتار، بررسی این شاخصها و ارزیابی درونی مؤسسات آموزش عالی به عنوان پیش بایستهای اصلی رتبهبندی آنهاست. این مقاله، ضمن اشاره به پیشین اعتبارسنجی در کشورهای مختلف، با استفاده از رویکرد توصیفی و روش تحلیلی – مقایسهای، به بررسی شاخصها و استانداردهای تدوین شده در سطح بینالمللی میپردازد و رتبهبندیهای انجام شده در نقاط مختلف جهان را مقایسه و تحلیل میکند. همچنین با توجه به مقتضیات خاص کشور، الگویی شامل شاخصها و استانداردها ارائه خواهد شد. نتایج نشان میدهد نظامهای آموزش عالی که بر اهمیت فرایند اعتبارسنجی و ارزیابی درونی در بهبود کیفیت آموزش عالی، ایجاد فرهنگ ارزشیابی و اعتبارسنجی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، آشنایی و آگاهی مدیران و تصمیمگیرندگان نظام آموزش عالی، بهرهگیری از ابزارهای انگیزشی و اعطای امتیازهای علمی و پاداش در ارتباط با اعضای هیأت علمی و دانشجویان تأکید کردهاند موفقتر هستند
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.