مقاله شیوهها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسههای ابتدایی استان البرز)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شیوهها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسههای ابتدایی استان البرز) دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شیوهها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسههای ابتدایی استان البرز) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیوهها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسههای ابتدایی استان البرز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شیوهها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسههای ابتدایی استان البرز) :
تعداد صفحات :۵۲
هدف پژوهش حاضر شناسایی شیوهها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانشآموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی بود. بدین منظور، ۳۵۱ نفر از معلمان مقطع ابتدایی استان البرز در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم (نسبتی) انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محققساخته ۴۲ گویهای بود که روایی محتوایی آن از سوی استادان باتجربه و بر اساس مدلهای نظری تأیید شد. ضریب اعتبار پرسشنامه نیز با آلفای کرونباخ ۸۰/۰ برآورد شد. نتایج پژوهش نشان داد که معلمان در برنامه ارزشیابی توصیفی از شیوههای ناکارآمدی در ارائه بازخورد به دانشآموزان استفاده میکنند. برخی از مهمترین شیوههای نادرست شناسایی شده در ارائه بازخورد عبارتاند از: رتبهبندی کردن دانشآموزان و بیان رتبههای آنها در جمع کلاسی، ارائه بازخوردهای نامناسب از لحاظ ساختار و محتوا، ارائه بازخوردهای رتبهگرا به جای بازخوردهای فرایندگرا و ارائه نکردن بازخوردهای انگیزشی و راهبردی مناسب در مقاطع پایین. در ارائه چنین بازخوردهایی عوامل و موانعی تأثیرگذار بوده است که در این بین میتوان به ناکارآمد بودن دورههای آموزشی برگزار شده، تراکم بالای دانشآموزان، پایین بودن سطح دانش معلمان در مورد بازخورد و در نهایت نگرش مثبت عمده معلمان نسبت به نظام ارزشیابی سنتی اشاره کرد. با توجه به چالشهای موجود راهکارهایی برای بهبود ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.