مقاله الگوی اولویتبندی قطعات جادههای کوهستانی از لحاظ ریسک ریزش بهمن با بکارگیری احتمال برخورد وسیله نقلیه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله الگوی اولویتبندی قطعات جادههای کوهستانی از لحاظ ریسک ریزش بهمن با بکارگیری احتمال برخورد وسیله نقلیه دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله الگوی اولویتبندی قطعات جادههای کوهستانی از لحاظ ریسک ریزش بهمن با بکارگیری احتمال برخورد وسیله نقلیه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الگوی اولویتبندی قطعات جادههای کوهستانی از لحاظ ریسک ریزش بهمن با بکارگیری احتمال برخورد وسیله نقلیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله الگوی اولویتبندی قطعات جادههای کوهستانی از لحاظ ریسک ریزش بهمن با بکارگیری احتمال برخورد وسیله نقلیه :
تعداد صفحات :۲۲
یکی از حوادث طبیعی که احتمال وقوع آن در ماههای سرد سال و در جادههای کوهستانی وجود دارد بهمن است. این پدیده طبیعی در جادههای کوهستانی کشور نیز دارای سابقه میباشد و موجب خسارتهای جانی و مسدود شدن برخی از جادههای اصلی کشور شده است. این موضوع بهخصوص در مسیرهای ارتباطی بین پایتخت و شمال کشور و جادههای کوهستانی شمالغرب و غرب کشور بیشتر مشهود میباشد. به منظور پیشگیری یا کاهش حوادث ناشی از ریزش بهمن در گام ابتدایی باید نقاط دارای ریسک بیشتر مشخص شوند و سپس راهکارهای مناسب برای ایمنسازی آنها مدنظر قرار گیرد. با توجه به اینکه برای تعیین نقاط دارای ریسک بیشتر در پژوهشهای گذشته تنها به معیارهای زمینشناسی و منطقهای توجه شده اما در این مقاله یک الگوی ترکیبی ارایه شده است که علاوه بر معیارهای مذکور، شاخص احتمال برخورد، شاخصهای ترافیکی و پوشش گیاهی روی دامنه نیز مدنظر قرار گرفته است. در پژوهش پیش رو علاوه بر مطالعات میدانی جهت برداشت اطلاعات عمق برف، شیب، پوشش گیاهی، تعدد و تکرار، احتمال برخورد با وسیلهنقلیه و تردد روزانه، مصاحبه با صاحب نظران جهت وزندهی معیارها صورت پذیرفت و با استفاده از روش شباهت به گزینه ایدهآل (TOPSIS) به اولویتبندی نقاط ۱۰ گانه حادثهخیز شناسایی شده از نظر ریزش بهمن در جاده کرج-چالوس پرداخته شد. بررسیها نشان میدهد که بیشترین اهمیت در بین شاخصهای منتخب مربوط به تعدد و تکرار بود. همچنین نتایج حاصل از اولویتبندی نقاط حادثهخیز در محور کرج- چالوس که کیلومترهای ۶۲-۶۳ و ۶۳-۶۸،70 تا ۷۴ بیشترین ریسک از نظر ریزش بهمن را دارند و باید راهکارهای ایمنسازی مناسب برای این نقاط در اولویت قرار گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.