مقاله بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده زمینه: سرمایه اجتماعی خانواده عاملی در جهت رشد و پیشرفت اجتماعی و ارتقای سرمایه انسانی فرزندان است. علاوه بر این، خانواده به عنوان مهم­ترین نهاد اجتماعی نقش مهمی در نهادینه کردن امر خواندن در فرزندان ایفا می­کند. با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی خانواده در ترغیب و ترویج امر خواندن در فرزندان، تاکنون پژوهشی در این راستا انجام نگرفته است. هدف: سرمایه اجتماعی خانواده را می­توان زیرساختی در جهت ایجاد عادات کودکان به شمار آورد. هدف اساسی این پژوهش، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی خانواده و عادات خواندن فرزندان است. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل والدین دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی متوسطه اول شهر فولادشهر (استان اصفهان) است. بر اساس جدول مورگان نمونه ۳۰۰ نفری به روش نمونه‌گیری تصادفی تعیین شد که در نهایت ۲۷۴ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت جمع‌آوری داده­ها از پرسشنامه محقق‌ساخته بر مبنای پرسشنامه پژوهش غلامی کوتنایی و قربان نژاد شهرودی (۱۳۹۳) استفاده شد. در پایان داده­ها با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح آمار توصیفی (توزیع فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون همبستگی اسپیرمن) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­‌ها: نتایج پژوهش نشان داد بین برخی از ابعاد سرمایه اجتماعی خانواده و دستاوردهای خواندن فرزندان رابطه معنادار وجود دارد. در بعد سرمایه اجتماعی درون خانواده در دو بخش ساختاری و شناختی، با میزان خواندن نوجوانان رابطه معنادار وجود داشت، در حالی‌که در بعد سرمایه اجتماعی بیرون خانواده تنها در بخش ساختاری رابطه معنادار با متغیر خواندن مشاهده شد. اصالت و ارزش: پژوهش حاضر با توجه به اهمیت جایگاه خواندن در رشد و توسعه جامعه و همچنین تأثیر خانواده بر عادات فرزندان از جمله نهادینه کردن امر خواندن انجام گرفته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.