مقاله ارتباط بین کارت امتیازی متوازن Balanced Scorecard و بهبود تطبیقی Benchmarking در تعیین استراتژی در سطوح شرکت


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارتباط بین کارت امتیازی متوازن Balanced Scorecard و بهبود تطبیقی Benchmarking در تعیین استراتژی در سطوح شرکت دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط بین کارت امتیازی متوازن Balanced Scorecard و بهبود تطبیقی Benchmarking در تعیین استراتژی در سطوح شرکت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط بین کارت امتیازی متوازن Balanced Scorecard و بهبود تطبیقی Benchmarking در تعیین استراتژی در سطوح شرکت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط بین کارت امتیازی متوازن Balanced Scorecard و بهبود تطبیقی Benchmarking در تعیین استراتژی در سطوح شرکت :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

کـارت امتیازی متوازن ) BSC) و بهبود تطبیقی ) Benchmarking) از موثرترین و مهمترین ابزارهای کسـب و کـار در سالهای اخیر است . BSC در یک سیستم مدیریت استراتژیک در انجام فر آیندهای مهم مدیریتی زیر بکار گرفته میشود :
-۱ شفاف و روشن کردن چشم انداز و استراتژیها .
-۲ تسهیل در انتقال و تفهیم استراتژیها بین سطوح مختلف مدیریتی .
-۳ ارتباط میان اهداف استراتژیک و عملیاتی نمودن برنامه های استراتژیک به برنامه های اجرایی .
-۴ بوجود آوردن یک سیستم اندازه گیری و ارائه بازخوردهای استراتژیک و ارتقای کیفیت یادگیری .
-۵ کالبد شکافی سازمان برای درک نقاط قوت و ضعف ( فرصتهای بهبود ) .
از سـوی دیگر Benchmarking مق ـایسـه و الگـوبرداری یک سازمان از سازمانهای موفق دیگرمی باشد و بـا توجـه بـه رویکـرد Benchmarking کـه یـک فر آیـن د انـدازه گـیری پیوسـته می باشد و در مقایسه فرآیـندهای تجـاری خـود با فر آیندهای قابل مقایسه در سازمان پیشرو برای بدست آوردن اطلاعاتی است که به سازمان کمک خواهد که بهبودها را تعیین و آنها را انجام دهد .
ســـازمانها بـــرای تعییـــن ، پـــیاده ســـازی و بهـــبود چشـــم انـــداز ، اســـتراتژ یها و ماموریـــتها از رویکـــرد اسـتفاده نمـوده و در جهـت تعالـی سـازمانی نسـبت بـه ارتقـاء فرآیـندها ، عملکردها ، Benchmarking محصولات و سایر فعالیتها در مقایسه با سازمانهای موفق اقدام می نمایند . انـواع مخـتلف Benchmarking را مـی تـوان برمبـنای آنچـه مقایسـه مـی شود و موردی که در قبال آن مقایسه صورت می گیرد تعریف نمود : مقــایسـه چـه مواردی ) Benchmarking عملکرد ، فـرآیند ، استــراتـژیـک ) در مقـایسه با چه مواردی . ( داخلی، رقابتی، کارکردی، ژنریک Benchmarking )Benchmarking جهـت اجـرای کارت امتیازی متوازن و تعیین استراتژی ها در سطوح شرکت از رویکرد اسـتفاده شـده کـه ارتـباط Benchmarking بـا اسـتراتژی ها و برنامه ریزی استراتژیک در چهار پرسپکتیو
BSCاز طریق سه جنبه زیر برقرار می گردد :
-۱ چه زمینه هایی Benchmark شود .
-۲ شرکت با چه شرکتهای معیاری مقایسه شود .
-۳ براساس نتایج حاصل از بررسی Benchmark چه تغییراتی باید انجام پذیرد .
در پیاده سازی اسـتراتژی سازمانها جـنبه های زیر از اهمیت بسزایی برخودار می باشند :
الـف – جـنـبه HARD سـازمانی ، شــامل توصـیف اســـتراتـژی ) ) STRATEGY MAPS و اجرای آن ( توسط فرآیندها و رویه ها ) و اندازه گیری آنها .
ب – جنــبه SOFT ســازمانی ، شــامل رهــبری ، رشــد و پــرورش ، فرهــنگ و کارگروهــی در تنظــیمات اسـتراتژیک سـازمان بـا دیـد چهـار جانـبه BSC و تعییــن اسـتـراتـژی در سطـوح سـازمـانـی و معیارهای اندازه گیری در BSC از طریق Benchmarking سازمانها میسر می باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.