مقاله بررسی اثربخشی آموزش مدیریت اضطراب خانواده به مادران کودکان مضطرب ۴ تا ۶ ساله مهدکودک‌های شهر اهواز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی اثربخشی آموزش مدیریت اضطراب خانواده به مادران کودکان مضطرب ۴ تا ۶ ساله مهدکودک‌های شهر اهواز دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثربخشی آموزش مدیریت اضطراب خانواده به مادران کودکان مضطرب ۴ تا ۶ ساله مهدکودک‌های شهر اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثربخشی آموزش مدیریت اضطراب خانواده به مادران کودکان مضطرب ۴ تا ۶ ساله مهدکودک‌های شهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثربخشی آموزش مدیریت اضطراب خانواده به مادران کودکان مضطرب ۴ تا ۶ ساله مهدکودک‌های شهر اهواز :

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: اضطراب یکی از شایع­ترین اختلال روانپزشکی دوران کودکی است. انواع اختلالات اضطرابی می­تواند نقش مهمی در ارتباط بین کودکان مبتلا و والدین بگذارد. مطالعه کنونی در جهت بررسی اثربخشی آموزش مدیریت خانواده در کاهش مشکلات اضطرابی کودکان ۴ تا ۶ ساله مهد کودک­های شهر اهواز بود.
روش بررسی: مطالعه حاضر یک پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون پیگیری با گروه شاهد است. جامعه آماری این پِژوهش شامل مادران کودکان ۴ تا ۶ ساله مهد کودک­های خصوصی شهر اهواز بود که به روش تصادفی مرحله­ای انتخاب شدند و به ابزارهای تحقیق شامل مقیاس کودکان پیش­دبستانی اسپنس (فرم گزارش والد) و مصاحبه ساختار یافته روانپزشکی پاسخ دادند. ۵۰ نفر از مادرانی که نمره اضطراب کودکشان یک انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به­طور تصادفی انتخاب و سپس به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند. گروه آزمایش طبق برنامه درمانی آموزش مدیریت اضطراب در ۱۲ جلسه ۱۲۰دقیقه­ایشرکت کردند.
یافته­ها: یافته­ها نشان می­دهند که مداخله آزمایشی در کاهش انواع اختلالات اضطرابی کودکان مضطرب پیش دبستانی موثر بوده و پی­گیری یک ماهه در گروه آزمایش نشان می­دهد که مداخله درمانی می­تواند اثر مداخله ای خود را در طول زمان نیز حفظ کند.
نتیجه­گیری: روش آموزش مدیریت اضطراب خانواده روشی فرهنگ نابسته برای کاهش اضطراب کودکان در سنین پیش­دبستانی و حل تعارضات بین والد و کودک می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.