مقاله رابط? اجتناب تجربی با علایم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابط? اجتناب تجربی با علایم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابط? اجتناب تجربی با علایم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابط? اجتناب تجربی با علایم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابط? اجتناب تجربی با علایم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز :

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: اختلال خوردن سومین اختلال روانی شایع در بین جوانان است. از جمله عواملی که در بروز اختلالات خوردن نقش دارند می­توان اجتناب از تجربه را نام برد. بنابراین مطالع حاضر به­منظور بررسی ارتباط بین اجتناب تجربی و علایم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز طراحی گردید.
روش بررسی: در پژوهش توصیفی-تحلیلی حاضر تعداد ۴۰۰ نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۹۴ به روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند که از این میان ۲۷۲ نفر دختر و ۱۲۸ نفر پسر بودند. جهت بررسی ارتباط بین اجتناب تجربی و اختلال خوردن، پرسش­نام پذیرش و عمل AAQ-II و اختلال خوردن EAT-26 توسط دانشجویان دختر و پسر تکمیل گردید. در نهایت، داده­ها با نرم­افزار SPSS مورد سنجش قرار گرفت.
یافته­ها: مطالع حاضر نشان داد بین اجتناب تجربی و علایم اختلال خوردن دانشجویان رابط مثبت معناداری وجود دارد (۰۰۰۱/0P= و ۱۷/0r =)، اما به­صورت مجزا رابط مثبت بین اجتناب تجربی و علایم اختلال خوردن دانشجویان پسر با ۰۴۴/0P= و ۱۸/۰= r و در دانشجویان دختر به­صورت ۰۰۰۱/0P= و ۱۷/۰= r به­دست آمد.
نتیجه­گیری: نتایج این مطالعه مشخص نمود که هرچه اجتناب تجربی دانشجویان افزایش می­یابد علایم اختلال خوردن آنان نیز روند صعودی پیدا می­کند؛ به­طوری­که این فرآیند در دانشجویان دختر به­طور مشهودتری نمود پیدا می­کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.