مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس :

تعداد صفحات :۲۶

مقدمه: نقش عوامل روان‌شناختی مانند تجارب هیجانی و به‌ویژه ناگویی هیجانی در سیر بالینی بسیاری از بیماری‌های پوستی مورد تأیید قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای نظم‌جویی فرآیندی هیجان بر ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس بود. روش‌: در چارچوب یک طرح‌ تک‌آزمودنی از میان بیماران مبتلا به اختلال‌های پوستی مراکز درمانی تهران، ۳ بیمار مبتلا به پسوریازیس به روش نمونه‌گیری در دسترس و بر اساس مصاحبه‌ بالینی ساخت‌یافته برای اختلال‌های محور Iدر DSM-IV (SCID-I) و ملاک‌های ورود و خروج انتخاب شدند و ۱۰ جلسه‌ ۱ ساعته آموزش راهبردهای نظم‌جویی فرآیندی هیجان مبتنی بر مدل گروس را دریافت کردند. بیماران ۶ بار به وسیله‌ی مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو (TAS-20) طی درمان و دوره‌ پیگیری یک و نیم ماهه ارزیابی شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از شاخص‌های تغییر روند، شیب، بازبینی نمودارها و برای تعیین معناداری بالینی از شاخص درصد بهبودی و اندازه اثر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد آموزش راهبردهای نظم‌جویی فرآیندی هیجان به طور معناداری در کاهش ناگویی هیجانی و زیر مقیاس‌های آن در بیماران مبتلا به پسوریازیس موثر است. نتیجه‌گیری: با توجه به نقش عوامل هیجانی به عنوان عوامل مستعدکننده، تسریع‌کننده و تداوم‌بخش در اختلالات پوستی شامل پسوریازیس، آموزش راهبردهای نظم‌جویی فرآیندی هیجان می‌تواند با کاهش ناگویی هیجانی و مدیریت هیجان‌های مثبت و منفی نقش مهمی را به عنوان درمان‌های حمایتی در کنار درمان‌های پزشکی ایفا کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.