مقاله پژوهشی در مصحف مذهّب قرآنی عصر تیموری (مطالعهی تطبیقی ویژگیهای صفحات افتتاح در نسخ قرآنی منتخب از موزههای آستانه مقدسه قم و آستان قدس رضوی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پژوهشی در مصحف مذهّب قرآنی عصر تیموری (مطالعهی تطبیقی ویژگیهای صفحات افتتاح در نسخ قرآنی منتخب از موزههای آستانه مقدسه قم و آستان قدس رضوی) دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پژوهشی در مصحف مذهّب قرآنی عصر تیموری (مطالعهی تطبیقی ویژگیهای صفحات افتتاح در نسخ قرآنی منتخب از موزههای آستانه مقدسه قم و آستان قدس رضوی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پژوهشی در مصحف مذهّب قرآنی عصر تیموری (مطالعهی تطبیقی ویژگیهای صفحات افتتاح در نسخ قرآنی منتخب از موزههای آستانه مقدسه قم و آستان قدس رضوی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پژوهشی در مصحف مذهّب قرآنی عصر تیموری (مطالعهی تطبیقی ویژگیهای صفحات افتتاح در نسخ قرآنی منتخب از موزههای آستانه مقدسه قم و آستان قدس رضوی) :
تعداد صفحات :۴۱
اهداف: پژوهش حاضر، ضمن شناسایی و معرفی صفحات افتتاح مصحفهای قرآنی عصر تیموری موزههای آستانه مقدسه قم و آستانقدس رضوی به تبیین و تشریح ویژگیهای صفحات افتتاح، صفحهآرایی و عناصر تزئینی وابسته به این آثار میپردازد. روش/رویکرد پژوهشی: مقاله از نظر هدف کاربردی بوده و پژوهش ماهیت توصیفی _ تحلیلی دارد و آثار به روش تطبیقی ارزیابی میشوند. اطلاعات با استفاده از منابع کتابخانهای و به شیو میدانی گردآوری و تدوین شده است. سؤالهای پژوهش: صفحات افتتاح از مصحفهای قرآنهای تیموری منتخب از موزههای آستان مقدسه قم و آستانقدسرضوی دارای چه ویژگیهای بصری _ تزئینی هستند و چه نقاط اشتراک و افتراقی بین آنها وجود دارد؟ یافتههای پژوهش: در بررسی صفحهآرایی و طبقهبندی عناصر تزئینی مشخص شدبهطور کلی ۳/۶۳% از صفحهآرایی صفحات افتتاح عصر تیموری بهصورت سهکتیبهای و ۷/۳۶% پنجکتیبهای بازوبندی هستند. بیشترین عناصر تزئینی متعلق به نقوش مصحفهای قرآنی موزه آستان قدس رضوی است. مهمترین وجه اشتراک در بهکارگیری نوع رنگها، ترکیببندی صفحهآرایی، موتیفها و نقوش بوده و بارزترین وجه افتراق در میزان درصدهای فراوانی نسبی از عناصر بصری _ تزئینی تشکیل شده است. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد صفحات افتتاح مصحف قرآنی تیموری از ساختاری متعادل و منسجم در ترکیببندی، نقوش و رنگ برخوردار است. از نقوش اسلیمی، ختایی، هندسی و رنگهای لاجورد و طلا با نسبتهای متغیّر در هر دو آثار دیده شده است. تزئینات صفحات افتتاح قرآنهای مذهّب موزه رضوی نسبت به موز قم پرکارتر و دارای ظرافت و تنوع نقوش هستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.