مقاله بررسی میزان ورود و صدور دانش در “علم اطلاعات و دانش شناسی” از طریق تحلیل هم استنادی حوزه های موضوعی مجلات: فرضیه کوه یخ شناور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی میزان ورود و صدور دانش در “علم اطلاعات و دانش شناسی” از طریق تحلیل هم استنادی حوزه های موضوعی مجلات: فرضیه کوه یخ شناور دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی میزان ورود و صدور دانش در “علم اطلاعات و دانش شناسی” از طریق تحلیل هم استنادی حوزه های موضوعی مجلات: فرضیه کوه یخ شناور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان ورود و صدور دانش در “علم اطلاعات و دانش شناسی” از طریق تحلیل هم استنادی حوزه های موضوعی مجلات: فرضیه کوه یخ شناور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی میزان ورود و صدور دانش در “علم اطلاعات و دانش شناسی” از طریق تحلیل هم استنادی حوزه های موضوعی مجلات: فرضیه کوه یخ شناور :
تعداد صفحات :۵۲
امروزه از علم بهعنوان یک شبکه یا مجموعهای از نقاط مشترک چندگانه و نظامی پویا یاد میشود. حوزههای علمیِ دارای قدرت میانرشتگی بالا را «کوه یخ شناور» مینامند. این در حالی است که رشتههای دیگر، در ارتباط و تعامل با آن حوزهها عمل میکنند. هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت ورود و صدور دانش در رشته «علم اطلاعات و دانششناسی» در بین رشتههای علمی دیگر بهعنوان کوه یخ شناور است. برای این منظور، به تحلیل هماستنادی این حوزه در پایگاه اطلاعاتی JCR پرداخته شده است. ازاینرو، شبکه اجتماعی حوزههای علمی مطرح در این رشته از طریق تحلیل ماتریس همآیندی استنادهای آنها ترسیم، و حوزههای موضوعی با مرکزیت بالا مشخص شدند. در ادامه، رابطه همبستگی بین شاخصهای مرکزیت و فراوانی استنادهای حوزههای موضوعی بررسی شد. نتایج پژوهش نشان داد علم اطلاعات و دانششناسی بهطور مساوی در ورود و صدور دانش از طریق هماستنادی عمل میکند. همچنین، نتایج آزمون آماری نشان داد همبستگی مثبتی بین فراوانی حوزههای موضوعیِ استناد کننده/گیرنده و سنجههای مرکزیت وجود دارد. به علاوه، بین فراوانیِ استنادهای حوزههای موضوعی استناد کننده و گیرنده با شاخصهای مرکزیت آنها همبستگی مشاهده شد. نتایج نشان داد علم اطلاعات و دانششناسی دارای روابط میانرشتهای با حوزههای دیگر است که در دوره مورد بررسی میتوان به تقویت روابط میانرشتهای آن با حوزههای مطالعاتی «مدیریت»، «علوم میانرشتهای»، «علوم رایانه، نظامهای اطلاعاتی»، و «علوم رایانه، هوش مصنوعی»، و «علوم تربیتی» اشاره کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.