مقاله بررسی میزان استنساخ کتب خطی در کانون های صوفیان با استناد به نسخه های خطی کتابخانه های ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی میزان استنساخ کتب خطی در کانون های صوفیان با استناد به نسخه های خطی کتابخانه های ایران دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی میزان استنساخ کتب خطی در کانون های صوفیان با استناد به نسخه های خطی کتابخانه های ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان استنساخ کتب خطی در کانون های صوفیان با استناد به نسخه های خطی کتابخانه های ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی میزان استنساخ کتب خطی در کانون های صوفیان با استناد به نسخه های خطی کتابخانه های ایران :
تعداد صفحات :۳۶
هدف پژوهش: هدف این پژوهش بررسی کارکرد آموزشی و کتابپردازی صوفیان بهعنوان کانونهای استنساخ در دورههای مختلف تاریخی و نحوه و میزان پراکندگی وتنوع آن مراکز وگرایش موضوعی آنهاست. روش پژوهش: این تحقیق به روش پیمایشی با رویکرد توصیفی_ تحلیلی انجام شده است؛ به این نحوکه اطلاعات اولی استخراج شده از فهرستها در چکلیست درج و سپس اطلاعات مطابق با پرسشهای تحقیق دستهبندی و در جدولها ارائهشده و در آخر نتایج بهدستآمده تحلیل و بررسی گردیده است. جامعه آماری پژوهش: جامعه آماری تحقیق تعداد ۳۰۰.۰۰۰ نسخه خطی فهرستشده در کتابخانههای ایران منتشر شده در ۳۴ مجلد فهرستگان نسخههای خطی ایران (فنخا) است. اصالت اثر: تاکنون دربار کارکرد آموزشی مراکز مرتبط با صوفیان بهعنوان کانونهای استنساخ کتابهای خطی با استناد به نسخ خطی موجود در کتابخانههای ایران یا هر کشور دیگر، پژوهشی انجام نشده است. یافتههای پژوهش: نخست،کتابت در مراکزی با عنوان «خانقاه» وسپس «زاویه» بیشتر از مراکز دیگر صوفیان بوده و بیشتر نسخههای کتابتشده در خانقاهها مربوط به ایران و سپس مصر است. دوم، بیشترین فراوانی موضوعیِ نسخههای کتابتشده در کانونهای صوفیان، مربوط به عرفان و تصوف و سپس دیوان شعرا، فلسفه و منطق است. سوم، بیشترین فراوانی کتابت نسخههای مورد پژوهش در قرن هشتم هـ .ق و سپس در قرن نهم و کمترین آن مربوط به قرن هفتم هـ .ق است. چهارم، بیشتر نسخههای تألیفشده در کانون صوفیان در زاویهها وخانقاهها بوده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.