مقاله اجرا و پیادهسازی مدل Sears : ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اجرا و پیادهسازی مدل Sears : ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اجرا و پیادهسازی مدل Sears : ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اجرا و پیادهسازی مدل Sears : ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اجرا و پیادهسازی مدل Sears : ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی :
تعداد صفحات :۴۶
امروزه مدلهای متعددی برای سنجش عملکرد سازمانها مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از مدلهایی که با استقبال گستردهای مواجه شده، مدل کارت امتیازی متوازن است. این مدل در طی سالیان گذشته بسط و توسعه فراوانی یافته و در قالب مدلهای توسعه یافتهای نظیر مدل Sears معرفی گردیده است. هدف این پژوهش معرفی، اجرا و پیادهسازی مدل Sears در بافت کتابخانههای دانشگاهی است. بدین منظور پژوهش حاضر سعی دارد با استفاده از این مدل، عملکرد کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد را ارزیابی کند. روش انجام این تحقیق، توصیفی- پیمایشی و روش جمعآوری دادهها، کتابخانهای- میدانی است. جامعه آماری این تحقیق مشتمل بر کلیه کتابداران کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد و نیز دانشجویان این دانشگاه میباشد. همچنین، به منظور تجزیه و تحلیل دادهها، از آماری توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. یافتههای حاصل از به کارگیری این مدل حاکی از آن است که توجه به مؤلفهها و شاخصهای مدل مذکور تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد کتابخانههای دانشگاهی دارد. همچنین، نتایج حاصل از پیادهسازی این مدل در کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد نشان میدهد میانگین عملکردی نسبتاً پایین کارکنان (با میانگین ۷۳/۲) که نشأت گرفته از رضایت شغلی و تعهد سازمانی نسبتاً کم (بهترتیب با میانگین ۶/۲ و ۸/۲) میباشد، به کیفیت خدمات دریافتی نسبتاً پایین (با میانگین ۵/۲) منجر گردیده است. این به نوبه خود به رضایت نسبتاً پایین دانشجویان استفادهکننده از خدمات کتابخانه (با میانگین ۴/۲) انجامیده و در نتیجه باعث شده است میزان استفاده از منابع اطلاعاتی کتابخانه مرکزی این دانشگاه در حد مطلوب نبوده و پایینتر از میزان متوسط میباشد. در پایان پیشنهادهایی به منظور بهبود عملکرد و اثربخشی کتابخانههای دانشگاه بخصوص کتابخانه مرکزی به مسئولان ذی ربط ارائه میگردد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.