مقاله بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ :
تعداد صفحات :۲۶
مقدمه: داشتن نگرش مثبت به نقد کتاب و آگاهی از چگونگی نوشتن مقال نقد کتاب، از موضوعات اساسی جوامع علمی است؛ زیرا توسع یک جامعه زمانی ممکن است که نه تنها آن جامعه از آثار علمی منتشر شده آگاه باشد، بلکه توانایی شناخت آثار اصیل از غیراصیل را داشته باشد. در این راستا، پژوهش حاضر به تعیین تأثیر دور آموزشی نقد کتاب بر آگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب استادان دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ میپردازد. روششناسی: روش پژوهش حاضر نیمهتجریی و به صورت طرح دو گروهی (با پیشآزمون و پسآزمون) است. ابزار گردآوری دادهها یک سیاه وارسی و دو پرسشنامه محقق ساخته بر اساس متون علمی معتبر است. روایی سیاه وارسی و پرسشنامههای نگرش و آگاهی، توسط متخصصان در حوزههای نقد کتاب و کتابداری و اطلاعرسانی تأیید و پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب ۷۸% و ۵/۷۹% به دست آمد. جامع آماری تمامی استادان دانشکده مدیریت واطلاعرسانی پزشکی شامل ۸۶ نفر است. روش نمونهگیری تصادفی ساده و ۱۵ نفر در هر گروه شاهد و آزمون است. جهت تحلیل دادهها از آمار توصیفی (جدولهای توزیع فراوانی مطلق، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t مستقل و t زوجی) استفاده و همچنین از نرمافزار SPSS 18.0 استفاده شد. یافتهها: آموزش بر آگاهی و مهارت نقد کتاب اساتید مؤثر بوده است. میانگین نمرههای آگاهی در گروه آزمون از ۲/۸±1/33 به ۹/۱۹±7/55 و مهارت نقد کتاب از ۶/۸±10/2 به ۲۶/۳±53/6 افزایش یافت (۰۰۱/0P-value<). اگرچه نمر نگرش در گروه آزمون نیز از ۷±71/4 به ۷/۴±74/4 افزایش یافته، این افزایش از لحاظ آماری معنادار نبوده است (۰/۱۱ =P-value). نتیجهگیری: نتایج نشان داد آموزش بر افزایش آگاهی و مهارت نقد کتاب استادان مؤثر بوده است. نگرش استادان به مقول نقد کتاب از ابتدا شاکله خوبی داشته است، اما نمر نگرش قبل و بعد از آموزش به لحاظ آماری تفاوت معناداری نداشت. با توجه به ویژگیهای متغیر نگرش، باید خاطر نشان ساخت افزایش معنادار آن مانند دو متغیر دیگر مورد بررسی در پژوهش، مورد انتظار نبود، زیرا متغیر نگاه درونیتر بوده و به متغیرهای متفاوتی مانند نوع نگاه فرد به محیط، تواناییها و امکانات وی وابسته است و با گذشت زمان تغییر مییابد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.