مقاله شبیهسازی صعود پَره دودکش با استفاده از روش ترکیبی دینامیک شارههای محاسباتی RANS-LES در شرایط خنثای جوّی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شبیهسازی صعود پَره دودکش با استفاده از روش ترکیبی دینامیک شارههای محاسباتی RANS-LES در شرایط خنثای جوّی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شبیهسازی صعود پَره دودکش با استفاده از روش ترکیبی دینامیک شارههای محاسباتی RANS-LES در شرایط خنثای جوّی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شبیهسازی صعود پَره دودکش با استفاده از روش ترکیبی دینامیک شارههای محاسباتی RANS-LES در شرایط خنثای جوّی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شبیهسازی صعود پَره دودکش با استفاده از روش ترکیبی دینامیک شارههای محاسباتی RANS-LES در شرایط خنثای جوّی :
تعداد صفحات :۲۷
اغلب سامانهها در طبیعت دارای دینامیک غیرخطی هستند و خطیسازی آنها تنها یک فرض سادهکننده است. تلاطم در جریانهای جوّی نیز اغلب حاکم است و آرام بودن یا آرام فرض کردن آنها، به عنوان سادهسازی مسأله تلقی میشود. در صعود و پراکنش پَره دودکش Plume) (Stack، بویژه در فواصل نزدیک به آن، تلاطم جوّی و تلاطم ناشی از پَره دود خروجی از دودکش تأثیر قابل توجهی دارند. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر تلاطم جوّی بر پره دودکش است. رسیدن به این مهم، نیازمند پیشبینی مناسب نقش تلاطم در رفتار پَره دودکش و صرف هزینه محاسباتی کمتر در مقایسه با دقت شبیهسازی است؛ بنابراین در این پژوهش برای نخستین بار از ترکیب روشهای شبیهسازی پیچکهای بزرگ و میانگینگیری رینولدز به منظور شبیهسازی رفتار پَره دودکش و یک روش ترکیبی دینامیک برای پارامترسازی نقش پیچکهای ریز استفاده شده است. شبیهسازی عددی رفتار پره دود با استفاده از روش مذکور و متداول انجام گرفت. توزیع دما در فواصل مختلف پاییندست دودکش با دادههای تجربی مقایسه و صحت نتایج بررسی شد. نتایج نشان داد که روش ترکیبی پیشنهادی نسبت به روشهای میانگینگیری رینولدز و روش ترکیبی موجود در نرمافزار فلوئنت، توزیع دما در پاییندست را با دقت بیشتری پیشبینی میکند. همچنین خطای تخمین صعود پَره دود محاسبه شده با روشهای میانگینگیری رینولدز، روش ترکیبی موجود در نرمافزار فلوئنت و روش ترکیبی پیشنهادی در حالت خنثای جوّی به ترتیب برابر با ۰۴۳۷/۰، ۰۵۴/۰ و ۰۳۲۳/۰ است. با مقایسه صعود پَره دودکش با معادله انتگرالی بریگز، مشاهده شد که روش انتگرالی به دلیل عدم در نظر گرفتن اختلاط قائم ناشی از تلاطم، میزان صعود را بیش از مقدار واقعی تخمین میزند. صحت شبیهسازی تلاطم با استفاده از نمودار چگالی طیفی انرژی جنبشی متلاطم و پارامتر نسبت تلاطم شبیهسازی شده به تلاطم مدلسازی شده، بررسی شد. از نتایج این پژوهش میتوان در بهینهسازی و اصلاح روابط موجود برای تخمین صعود پَره دودکش در شرایط مختلف پایداری، با در نظر گرفتن نقش تلاطم مکانیکی و گرمایی جوّ و تلاطم پَره دودکش استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.