مقاله بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر گرایش به ترویج کشاورزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر گرایش به ترویج کشاورزی دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر گرایش به ترویج کشاورزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر گرایش به ترویج کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر گرایش به ترویج کشاورزی :
تعداد صفحات :۳۸
چکیدهکشاورزی در مناطق توسعه نیافته و محروم یکی از مهمترین منابع اقتصادی و از ابعاد گوناگون، مؤثر بر زندگی اجتماعیافراد است. از طرفی با توجه به پیامدهای رشد جمعیت شهرنشین و پیش بینی افزایش نیاز به محصولات کشاورزی،اهمیت ترویج و آموزش کشاورزی دوچندان می گردد زیرا پسندیده آنست که در راستای توسعه پایدار که هم رشدکشاورزی و نیاز غذایی جمعیت تامین گردد و هم پایداری درازمدت فعالیت ها و قابلیت های اراضی حفظ شود. ضمنآنکه به مناسبت های گوناگون از آنجا که ترویج به نشر آموزه ها و ایده های نوین می پردازد مستقیماً در زندگی اجتماعی وویژگی های فرهنگی اثر می گذارد روشن است که چگونگی ترویج کشاورزی و موفقیت آن نیز در ارتباط با کشاورزان واستقبال ایشان از ترویج به طور متقابلی از عوامل اجتماعی و فرهنگی اثر می پذیرد.هدف از این مطالعه بررسی عوامل اجتماعی – فرهنگی موثر بر گرایش کشاورزان نی ریزی به ترویج کشاورزی میباشدو برای انجام این تحقیق از پیمایش استفاده گردید و شهرستان نی ریز یکی از مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی دراستان فارس، به عنوان منطقه مورد پژوهش انتخاب شد. کشاورزان کل شهرستان با تعداد ۹۸۲۱ نفر جامعه آماری را تشکیلمی دادندکه نمونه آماری با بکارگیری فرمول کوکران تعداد ۳۷۰ نفر برآورد گردید. ابزار گرداوری اطلاعات در این تحقیقپرسشنامه بود که توسط کشاورزان و درشرایط لازم توسط پرسشگران منتخب تکمیل گردید.بر اساس یافته های توصیفی۵۴ % از کشاورزان نی ریزی اعلام نمودند تجربه شرکت در کلاس ها / پژوهش ۹۶ % از پاسخگویان مردبوده اند همچنین ۱شیوه های جدید کار کشاورزی را » و آموزش های ترویجی را دارا هستند. و در بخشی دیگر ۲۴ % از نمونه آماری با اینکهمخالفت نمودند.نتایج استنباطی از این تحقیق نشان می دهد بین هر یک از متغیر های مستقل تحقیق از « آسان می کندجمله تقدیر گرایی،میزان مشارکت اجتماعی، استفاده از وسایل ارتباط جمعی، پایگاه اجتماعی افراد و باور به نوآوری ومتغیر وابسته پژوهش یعنی گرایش به ترویج کشاورزی رابطه معنی داری وجود دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.