مقاله آموزش جامعه شناسی و تفکر انتقادی زنان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله آموزش جامعه شناسی و تفکر انتقادی زنان دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله آموزش جامعه شناسی و تفکر انتقادی زنان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آموزش جامعه شناسی و تفکر انتقادی زنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله آموزش جامعه شناسی و تفکر انتقادی زنان :
تعداد صفحات :۳۴
تفکر انتقادی یکی از اولویتهای آموزش و پرورش است. درس جامعهشناسی فرصتهای فراوانی را برای رشد گرایشها و مهارتهای تفکر انتقادی فراهم میکند. یکی از چالشهای اساسی در آموزش جامعهشناسی در ایران، توجه عملی ضعیف به تفکر انتقادی بوده است. یکی از انتظارات و بایستههای آموزش جامعهشناسی در ایران، افزایش تأکید بر تفکر انتقادی در بین دانشجویان به طور عام و دانشجویان دختر به طور خاص است. زنان نیمی از ساخت اجتماعی ایران هستند، لذا هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین آموزش جامعهشناسی و تفکر انتقادی در بین دانشجویان دختر (مورد دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی مدیریت جهانگردی دانشگاه شیخ بهایی اصفهان) خواهد بود .روش تحقیق از نوع پیمایشی و ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامه استاندارد نگرش به درس و تفکر انتقادی ریکتس ( ۲۰۰۳) بوده است.جمعآوری اطلاعات بر اساس سرشماری در بین کلیه دانشجویان دختر (۶۷ نفر) کلاس درس مبانی جامعهشناسی دانشگاه شیخ بهایی شهر بهارستان اصفهان (مقطع کاردانی و کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰) انجام گرفته است. در مجموع، نگرش دانشجویان دختر به درس مبانی جامعهشناسی در سطح زیاد و میزان تفکر انتقادی دانشجویان دختر در سطح خیلی زیاد ابراز شده است. رتبهبندی شش مؤلفه به ترتیب اهمیت عبارتند از: توانایی درک و فهم درس، احساس ارزشمندی درس، اهمیت داشتن، احساس لذت بردن، انگیزش یادگیری و احساس ترس و نگرانی از درس مبانی جامعهشناسی.تفاوت معناداری در نگرش به درس مبانی جامعهشناسی بین دو مقطع تحصیلی (به نفع مقطع کارشناسی) وجود داشته است.ارتباط معناداری بین سه مؤلفه احساس سودمندی، انگیزش یادگیری و همچنین، اهمیت داشتن درس به طور جداگانه با تفکر انتقادی دانشجویان دختر وجود داشته که معرف وجود ارتباط بین آموزش جامعهشناسی و تفکر انتقادی در بین دانشجویان دختر بوده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.