مقاله مطالعه جامعهشناختی تأثیر ارزشهای غربی و رسانههای جمعی بر تصور بدنی مورد مطالعه: زنان بالاتر از ۱۵ سال شهر تبریز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه جامعهشناختی تأثیر ارزشهای غربی و رسانههای جمعی بر تصور بدنی مورد مطالعه: زنان بالاتر از ۱۵ سال شهر تبریز دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه جامعهشناختی تأثیر ارزشهای غربی و رسانههای جمعی بر تصور بدنی مورد مطالعه: زنان بالاتر از ۱۵ سال شهر تبریز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه جامعهشناختی تأثیر ارزشهای غربی و رسانههای جمعی بر تصور بدنی مورد مطالعه: زنان بالاتر از ۱۵ سال شهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه جامعهشناختی تأثیر ارزشهای غربی و رسانههای جمعی بر تصور بدنی مورد مطالعه: زنان بالاتر از ۱۵ سال شهر تبریز :
تعداد صفحات :۲۴
. محمد عباسزاده، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز * محمدباقر علیزادهاقدم، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز رعنا پورمحمد، کارشناس ارشد جامعهشناسی دانشگاه تبریز نیر محمدپور، کارشناس ارشد جامعهشناسی دانشگاه تبریز تصور بدن ی ، پدیده پیچیدهای است که شامل مؤلفههای فیزیولوژیک، روانشناختی و جامعهشناختی میباشد. در سالهای اخیر رشد فزایندهای در پژوهشهای مربوط به تصور از بدن انجام شده است. این مفهوم در دهههای اخیر بسیار نقد و بررسی شده است. تصور بدن برای نخستین بار به وسیله شلدر و با چشم اندازی روان شناسانه، به صورت «تصویری از بدن که ما در ذهنمان شکل میدهیم و شیوهای که بدن برایمان آشکار می شود» تعریف شده است. در هر جامعه ای مجموعهای از الگوها و ایدهآلهای فرهنگی در ارتباط با خصوصیات زیبایی اندام و چهره در مورد زنان تبلیغ و اشاعه میشود. نمونه مشخصی از این ارزشها که امروزه در مورد زنان در اکثر جوامع مورد توافق قرار گرفته، باریک اندامی است. با توجه به اینکه، بر اساس پژوهشهای صورت گرفته، رسانههای جمعی و ارزشهای غربی از منابع مهم و تأثیرگذار بر تصور بدنی هستند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه دو سازه ارزشهای غربی و رسانههای جمعی بر تصور بدنی پرداخته شده است. روش: این پژوهش به روش پیمایشی و با استفاده از نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای در بین زنان بالاتر از ۱۵ سال شهر تبریز، با تعداد نمونه ۳۱۶ نفر انجام گرفته است. نتایج: نتایج گویای این نکته است که بین تأثیر ارزشهای غربی و تأثیر رسانههای جمعی با تصور بدنی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و دو متغیر درونیسازی ارزشهای غربی و استفاده از اینترنت در مجموع ۱۹ درصد از واریانس تصور بدنی را تبیین کرده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.