مقاله نقش نیمرخ شخصیت کارآفرینانه و عوامل انگیزشی در توسع? قصد کارآفرینان? دانشجویان کشاورزی در دانشگاه‌های غرب کشور


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش نیمرخ شخصیت کارآفرینانه و عوامل انگیزشی در توسع? قصد کارآفرینان? دانشجویان کشاورزی در دانشگاه‌های غرب کشور دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش نیمرخ شخصیت کارآفرینانه و عوامل انگیزشی در توسع? قصد کارآفرینان? دانشجویان کشاورزی در دانشگاه‌های غرب کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش نیمرخ شخصیت کارآفرینانه و عوامل انگیزشی در توسع? قصد کارآفرینان? دانشجویان کشاورزی در دانشگاه‌های غرب کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش نیمرخ شخصیت کارآفرینانه و عوامل انگیزشی در توسع? قصد کارآفرینان? دانشجویان کشاورزی در دانشگاه‌های غرب کشور :

تعداد صفحات :۲۷

در سال‌های اخیر، کارآفرینی به یک موضوع مهم در تحقیقات علوم اجتماعی تبدیل شده‌ است و به رابط بین شخصیت و کارآفرینی، مجدداً توجه جدی شده است. در پژوهش حاضر بر اساس نظری رفتار برنامه‌ریزی‌شده، نقش عوامل انگیزشی (نگرش نسبت به کارآفرینی، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری درک‌شده) و شخصیت کارآفرینانه (نیمرخ پنج عامل بزرگ شخصیت) در شکل‌گیری و توسع قصد کارآفرینان دانشجویان کشاورزی بررسی شد. در این پژوهش، شخصیت کارآفرینانه به صورت یک متغیر دوربرد با مدل نظری رفتار برنامه‌ریزی‌شده تلفیق شد. جامع آماری، دانشجویان کارشناسی کشاورزی سال آخر در چهار دانشگاه غرب کشور بود (۱۴۵۰N=) که از این میان بر اساس جدول بارتلت و همکاران، تعداد ۳۰۰ نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای برای نمون آماری انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه‌ای ساختارمند، گرد‌آوری شد. نتایج حاصل از مدل‌یابی معادل ساختاری نشان داد که دو متغیر انگیزشی یعنی نگرش و کنترل رفتاری‌ درک‌شده بر قصد کارآفرینانه، تأثیر مثبت و معناداری دارند (۰۱/0P<)، در حالی که تأثیر هنجارهای ذهنی معنی‌دار نبود. همچنین نیمرخ شخصیتی کارآفرینانه با نگرش (۰۵/0P<) و کنترل رفتاری درک‌شده، رابط مثبت و معنی‌داری داشت (۰۱/0P<). نتایج همچنین نشان داد که اثرات نیمرخ شخصیتی بر قصد کارآفرینانه از طریق دو عامل مجاورتر (یعنی نگرش و کنترل رفتاری) منتقل می‌شوند (اثرات واسطه‌ای). به طور کلی، نتایج پژوهش بر اهمّیت دیدگاه شخصیتی در تحقیقات کارآفرینی تأکید مجدّد دارد و از این ایده حمایت می‌کند که اثرات شخصیت بر پیامدهای کارآفرینانه، بیشتر از طریق عوامل مجاورتر منتقل می‌شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.