مقاله تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک :
تعداد صفحات :۲۴
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک انجام شد. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش همه کودکان پسر ۴ تا ۱۲ ساله با اختلالات اتیستیک شهر شیراز در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ بودند که از بین آنها نمونهای به حجم ۳۰ نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و بهطور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل جاگماری شدند؛ بهطوری که هر گروه ۱۵ نفر بود. از هر دو گروه پیشآزمون به عمل آمد و گروه آزمایش آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) در ۱۶ جلسه دریافت کردند؛ در حالیکه به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد و در پایان برای هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. برای سنجش مهارتهای اجتماعی از پرسشنامه رفتار اجتماعی کودکان (لوتیجن، جکسون، والکمر و میندرا، ۱۹۹۸) استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین نمرههای مهارتهای اجتماعی و خردهمقیاسهای آن (بعد عدم هماهنگی، بعد گرایش به کنارهگیری، بعد مشکلات تشخیص موقعیت، بعد عدم درک، بعد رفتارهای کلیشهای، بعد ترس از تغییر) در گروه آزمایش بهطور معنیداری افزایش یافته است (۰۱/۰>P). یافتهها بیانگر تأثیر آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک بود. بنابراین، پیشنهاد میشود با طراحی و اجرای آموزش “سیستم ارتباطی مبادله تصویر” (پکس) برای بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلالات اتیستیک اقدام شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.