مقاله اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی :
تعداد صفحات :۳۳
هدف این مطالعه، بررسی اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی بود. این پژوهش از نوع آزمایشی بوده و با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان پسر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ تشکیل دادند. نمونه پژوهش ۶۰ نفر از دانشآموزان دارای اختلال ریاضی بود که از میان دانشآموزان پنج مدرسه راهنمایی شهر اردبیل بعد از شناسایی بهوسیله آزمون ریاضی کیمت (۱۹۸۸) و انجام مصاحبه بالینی ساختار یافته بهصورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش (کنترل تکانه و توجه) و گواه (۲۰ نفر برای هر گروه) گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس پردازش هیجانی باکر و همکاران (۲۰۰۷)، تکانشگری بارات (۱۹۹۴)، آزمون ریاضی کیمت (۱۹۸۸) و حواسپرتی تولوز ـ پیرون (۱۹۸۶) استفاده شده است. نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری (ANCOVA) نشان داد آموزش برنامههای کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواسپرتی تأثیر دارد (۰۰۱/۰≥P)؛ به این صورت که به کاهش هیجانهای منفی، تکانشوری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی منجر میشود. بنابر یافتههای این مطالعه، آموزش مهارتهای کنترل تکانه و توجه به دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی باعث کاهش تکانشگری و حواسپرتی میشود و میتوان از این آموزشها به عنوان روشهای مداخلهای مناسب سود جست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.