مقاله نهادها و شیوه‌های خط مشی‌گذاری عشایری در دولت پهلوی اول (۱۳۲۰-۱۳۰۴ هـ .ش)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نهادها و شیوه‌های خط مشی‌گذاری عشایری در دولت پهلوی اول (۱۳۲۰-۱۳۰۴ هـ .ش) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نهادها و شیوه‌های خط مشی‌گذاری عشایری در دولت پهلوی اول (۱۳۲۰-۱۳۰۴ هـ .ش)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نهادها و شیوه‌های خط مشی‌گذاری عشایری در دولت پهلوی اول (۱۳۲۰-۱۳۰۴ هـ .ش)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نهادها و شیوه‌های خط مشی‌گذاری عشایری در دولت پهلوی اول (۱۳۲۰-۱۳۰۴ هـ .ش) :

تعداد صفحات :۳۳

در این پژوهش تلاش شده است تا نوع وجایگاه نهادهای سیاستگذار برای ایلات وعشایردر دوره پهلوی اول توصیف وتحلیل شود. بر پایه قانون اساسی ایران، در ساختار حقوقی قدرت سه نهاد سلطنت، مجلس شورای ملی و هیأت وزرا از حق قانونی برای سیاستگذاری، از جمله برای ایلات و عشایر برخوردار بودند، اما در ساختار حقیقی قدرت، شان رسمی پادشاه در تصمیم گیری، مؤلفه‌های فردی رضاشاه، باور داشت‌های منفی او در باره بازدارندگی جامعه ایلی و عشیره‌ای در پروژه نوسازی کشور و صدور فرمانهای متعدد در باره آنان، در حقیقت جایگاه منحصر به فردی در خط مشی‌گذاری ایلی و عشیره‌ای به رضا شاه در مقایسه با مجلس و هیأت وزرا بخشیده بود. در این پژوهش، همچنین جایگاه مجلس در فرآیند سیاستگذاری از رهگذر مصوّبات عام وخاص برای ایلات و عشایر نیز تحلیل شده است و بنا بر نتایج این تحقیق، مجلس هشتم با تصویب هشت مصوّبه برای ایلات و عشایر، از همسوترین و پرکارترین مجالس دوره پهلوی درخط مشی‌گذاری برای ایلات و عشایر بوده است. همچنین هیأت وزیران از طریق تقدیم لوایح و گذراندن “تصویب نامه”، بخشنامه، ” اساسنامه ” و”آیین نامه ” در جریان سیاستگذاری مشارکت می‌نمود. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که متغیر شخصیت رضا شاه بر سایر نهادهای سیاستگذار اولویت می‌یافت و عموماً به دلیل مقام پادشاهی و فرمانده کل قوا بودن، سایر نهادهای اصلی و فرعی را تحت شعاع جایگاه فراقانونی و تلقی و اشتیاقهای مدرنیستی خود از مسأله پیچیده و چند وجهی ایلات و عشایر قرار می‌داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.