مقاله بررسی راههای مواصلاتی شیراز به اصفهان (از سدههای نخستین اسلامی تا تشکیل حکومت صفوی ۲۳۲ تا ۹۰۷ ق/۸۴۶ تا ۱۵۰۱ م)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی راههای مواصلاتی شیراز به اصفهان (از سدههای نخستین اسلامی تا تشکیل حکومت صفوی ۲۳۲ تا ۹۰۷ ق/۸۴۶ تا ۱۵۰۱ م) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی راههای مواصلاتی شیراز به اصفهان (از سدههای نخستین اسلامی تا تشکیل حکومت صفوی ۲۳۲ تا ۹۰۷ ق/۸۴۶ تا ۱۵۰۱ م) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی راههای مواصلاتی شیراز به اصفهان (از سدههای نخستین اسلامی تا تشکیل حکومت صفوی ۲۳۲ تا ۹۰۷ ق/۸۴۶ تا ۱۵۰۱ م)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی راههای مواصلاتی شیراز به اصفهان (از سدههای نخستین اسلامی تا تشکیل حکومت صفوی ۲۳۲ تا ۹۰۷ ق/۸۴۶ تا ۱۵۰۱ م) :
تعداد صفحات :۳۳
جستار حاضر میکوشد راههای مواصلاتیِ شیراز به اصفهان را از سدههای نخستین اسلامی تا تشکیل حکومت صفوی بررسی کند. این نوشتار در پی پاسخ گویی به این پرسش است که راههای شیراز به اصفهان، در این بازه زمانی، از چه مسیرهایی عبور میکرده و کارکرد و کارآمدی این جادهها متاثراز چه عواملی بوده است؟ ارزیابی ما از موضوع، در یک بستر جغرافیای تاریخی، نشان میدهد که از سدههای نخستین اسلامی، این دو شهر به واسطه سه جاده با یکدیگر پیوند مییافتند: راه غربی یعنی جاده سمیرم؛ راه شرقی یعنی جاده استخر؛ راه میانه یعنی جاده مایین و رون. با وجود رونق و برتری جاده شرقی در سدههای میانه، خط سیر این سه راه بیانگر نوعی تداوم تا تشکیل حکومت صفوی است. عوامل بسیاری در میزان کارآیی و آمد و شد در این راهها موثر بوده است که میتوان آنها را در دو سطح کلان و محلی بررسی کرد: در سطح کلان تمرکزگرایی سیاسی، وجود امنیت، سیاستهای اقتصادی، تغییر پایتختها و… و در سطح محلی اقدامات اصلاحی و عمرانی حکومتهای محلی، تلاش گروههای قومی و مذهبی برای کسب امتیاز سیاسی و…. .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.