مقاله تحلیل چگونگی تاثیر قابلیت‎های نوآوری‎های فناورانه بر رقابت پذیری شرکت‎های کوچک و متوسط


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تحلیل چگونگی تاثیر قابلیت‎های نوآوری‎های فناورانه بر رقابت پذیری شرکت‎های کوچک و متوسط دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل چگونگی تاثیر قابلیت‎های نوآوری‎های فناورانه بر رقابت پذیری شرکت‎های کوچک و متوسط  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل چگونگی تاثیر قابلیت‎های نوآوری‎های فناورانه بر رقابت پذیری شرکت‎های کوچک و متوسط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل چگونگی تاثیر قابلیت‎های نوآوری‎های فناورانه بر رقابت پذیری شرکت‎های کوچک و متوسط :

تعداد صفحات :۳۶

در دنیای امروز، فرایند جهانی شدن و گسترش بازارهای مصرف و نیز افزایش تعداد رقیبان و شدت رقابت، باعث اهمیت یافتن مفاهیمی چون رقابتپذیری شدهاند. از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر ارتقای سطح رقابت‎پذیری‎ بنگاه‎ها و دستیابی به مزیت رقابتی، بهره‎گیری از قابلیت‌ نوآوری‎های فناورانه است. پژوهش حاضر با هدف استخراج ابعاد مختلف این قابلیت‎ها و بررسی میزان تاثیر آن‌ها بر رقابت‎پذیری و الویت‏بندی این ابعاد انجام شد. برای این منظور، پس از بررسی منابع و مقالههای مرتبط، قابلیت‎ها در قالب ۶ بعد دستهبندی شدند و ابعاد مختلف رقابت‎پذیری‎ استخراج گردیدند. برای استخراج میزان تاثیر و چگونگی تاثیر این ابعاد از روش تحلیل و معادلات علت و معلولی در قالب روش‎های تصمیم‎گیری گروهی استفاده شد. برای تعدیل ابعاد و استخراج میزان تاثیر آنها، ابزار پرسش‌نامه مورد استفاده قرار گرفت. نتایج کسب شده با روش دیماتل تحلیل شد و میزان تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ابعاد، مورد بررسی قرار گرفت. یافته‎های پژوهش نشان داد که ابعاد قابلیت‎های نوآوری فناورانه بر رقابت‎پذیری شرکت‌های کوچک و متوسط تاثیرگذارند. همچنین در میان ابعاد قابلیتهای نوآوری فناورانه، معیار»قابلیت یادگیری» به عنوان تاثیرگذارترین عامل و در میان ابعاد رقابت‎پذیری نیز «سودآوری» به عنوان تاثیرپذیرترین عامل شناخته شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.