مقاله جنبه تعلیمی مقول? آز در شاهنامه فردوسی و بهگودگیتا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله جنبه تعلیمی مقول? آز در شاهنامه فردوسی و بهگودگیتا دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله جنبه تعلیمی مقول? آز در شاهنامه فردوسی و بهگودگیتا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جنبه تعلیمی مقول? آز در شاهنامه فردوسی و بهگودگیتا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله جنبه تعلیمی مقول? آز در شاهنامه فردوسی و بهگودگیتا :
تعداد صفحات :۳۶
بیگمان شاهنام فردوسی و مهابهاراتا از بزرگترین شاهکارهای حماسیِ تاریخ ادب جهاناند. دفتر ششم مهابهاراتا با نام بهگودگیتا، به زعم بسیاری از منتقدان، فلسفیترین بخش مهابهاراتاست که نمودی از ژرفترین اندیشههای حکمی و عرفانی هندی را در پیش مینهد. این اثر با تزلزل حاصل از تردیدِ ارجونا، پهلوان سپاهِ خیر، از گرفتار شدن در چنگال آز و کژی آغاز میشود که باعث کنارهگیری او از رزم فرجامین شده است. پس از آن گفتوگویی درازدامن میان این سلحشور و کرشنا، اوِتاری در هیات حکیمی فرزانه، است که با تبیین سه راهکار، چراغهای دانستگی را روشن نموده و غبار تردید از ذهن و ضمیر ارجونا سترده راه رستگاری را بدو مینمایاند. از سویی شاهنامه بزرگترین اثر حماسی فارسی است و آز از بنمایههای تکرار شونده در سراسر این شاهکار ادبی است که البته هر کجای شاهنامه ذکری از آن رفته است ردپای خرد را نیز میتوان دید که چون سپری گران در برابر این رذیلت در پیش نهاده شده است. این مقاله تحلیلی است گذرا به این راهکارهای اسطورهها برای مقابله با آز: خرد ایرانی و دانستگی هندی.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.