مقاله بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-مشهد


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-مشهد دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-مشهد :

تعداد صفحات :۴۵

ضرورت بازنگری شرایط یادگیرندگان از منظر وضعیت تفکر انتقادیو عزت نفس از جمله موضوعاتی است که مورد تاکید پژوهشهای اخیر قراردارد. برخی از تحقیقات نشان میدهند که مهارتهای تفکر انتقادی بخشعمدهای از واریانس بهداشت روان را تبیین میکند. این نکته مورد توجهسازمانهای بینالمللی مانند یونسکو و یونیسف نیز میباشد. با توجه بهاقتضائات عصر جدید از جمله مهارتهای مورد نیاز بازار کار در دنیای فردا،هدف پژوهش حاضر ارزیابی میزان مهارت تفکر انتقادی و عزت نفس وبررسی رابطه بین آنها در دانشجویان است.روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی، جامعه آماری شاملدانشجویان داشگاه آزاد اسلامی –واحد مشهد-در سال ۹۰-۱۳۸۹در ۴گروهآموزشی و حجم نمونه ۳۰۰نفر بوده است. ابزار جمعآوری اطلاعاتپرسشنامه »واتسون گلیزر« برای اندازهگیری مهارت تفکر انتقادی و آزمونعزت نفس کوپراسمیت برای اندازهگیری عزت نفس بود. برای تجزیه و تحلیلپرسشنامهها از آزمون ضریب رگرسیون یک طرفه، رگرسیون چند متغیره،ضریب تعیین وآزمون یومن ویتنی استفاده شد، یافته ها نشان داد: -بین مؤلفههای عزت نفس و تفکرانتقادی رابطه مثبت و معناداری )(۱۶۰ .۰وجود دارد-ضریب تعیین در رگرسیون چند متغیره ۰۴۷ .۰است ؛ %۷ .۴تغییرپذیریتفکر انتقادی توسط عزت نفس تبیین می شود.-در مقایسه با سایر ابعاد عزت نفس، ضریب رگرسیون عزت نفس تحصیلی) (۴۶۳ .۰نقش بیشتری در پیش بینی تغییرپذیری تفکر انتقادی دارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.