مقاله بحرانهایسیاسی، شبکههایاجتماعی و جامعهپذیرىسیاسیِرسانهایِ جوانان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بحرانهایسیاسی، شبکههایاجتماعی و جامعهپذیرىسیاسیِرسانهایِ جوانان دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بحرانهایسیاسی، شبکههایاجتماعی و جامعهپذیرىسیاسیِرسانهایِ جوانان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بحرانهایسیاسی، شبکههایاجتماعی و جامعهپذیرىسیاسیِرسانهایِ جوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بحرانهایسیاسی، شبکههایاجتماعی و جامعهپذیرىسیاسیِرسانهایِ جوانان :
تعداد صفحات :۴۲
در این مقاله، به تبیین جامعهشناختی تأثیر اقناع رسانهای بر فرآیند جامعهپذیرى سیاسی جوانان پرداخته میشود. از اینرو، براساس تحلیل مسیرِ عوامل مؤثر بر جامعهپذیرى سیاسیِ رسانهای جوانان، برمبنای نظری ویلبور شرام درقالب مُدلهای پنجگان مُدل اقناع سیاسیِ رسانهای، مُدل آگاهی سیاسیِ پیام، مُدل ارزش سیاسیِ پیام، مُدل گرایش سیاسی پیام، مُدل گزینش سیاسیِ پیامهای مهم، مسیرِ فرضیههای پژوهش مَدنظر قرار میگیرد. بنابراین برای بر نظرسنجی و مراجعه به مخاطبان پیامهای سیاسیِ رسانهای جوانان، ۳۶۸ نفر از دانشجویان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با استعانت از قواعد تعیین حجم نمونه بهعنوان نمون آماری و براساس روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و سهمیهای، بهطور تصادفی از بین دانشکدههای این دانشگاه انتخاب گردیدند. سپس با استفاده از پرسشنام هدایت شده، دادههای مورد نیاز جمعآورى و بهکمک مجموع آمارى براى علوم اجتماعى (SPSS) پردازش شده است. یافتههای تحقیق طبق ضریب همبستگى پیرسون (r) نشان میدهد که طی فرآیند بحرانهایسیاسی در فضای مَجازیِ شبکههای اجتماعی، دانشجویان پسر (نسبت به دانشجویان دختر) هم از آگاهی سیاسیِ بالاتری در پیروى از پیامهای سیاسی برخوردارند و هم اینکه گرایش سیاسی بالاتری به پیامهای سیاسی دارند. در عین حال، میان دانشجویان پسر و دختر از نظر جامعهپذیرى سیاسیِ رسانهای، اقناع سیاسیِ رسانهایِ پیامهای سیاسی، ارزش سیاسیِ پیامهای سیاسی و گزینش سیاسیِ پیامهای مهم سیاسی، تفاوت معنادارى وجود ندارند. در صورتی که براساس تحلیل رگرسیون چندگانه (R) و تحلیل مسیرِ عوامل مؤثر بر جامعهپذیرى سیاسیِ رسانهای جهتِ نیکوئى برازش مُدل نظرى، برحسب ارزش بتا (β) در مجموع ۶۴درصد تغییراتِ جامعهپذیرى سیاسیِ رسانهایِ پیامهای سیاسی (R2)، به افزایش اقناع سیاسیِ رسانهایِ پیامهای سیاسی (۵۴/۰+)، افزایش آگاهی سیاسی در پیروى از پیامهای سیاسی (۲۶/۰+)، کاهش ارزش سیاسیِ پیامهای سیاسی (۱۷/۰-)، افزایش گزینش سیاسیِ پیامهای مهم سیاسی (۱۷/۰+) و افزایش گرایش سیاسی به پیامهای سیاسی (۱۰/۰+)، در بین دانشجویان دخترِ (۱۶/۰-) ساکن در مسکن غیرشخصی (۱۲/۰-) با حجم بالای بُعد خانوار (۱۲/۰+)، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بستگی دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.