مقاله وجوه گفتمانی نگاهِ شاعرانِ نوگرا به شعر کلاسیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله وجوه گفتمانی نگاهِ شاعرانِ نوگرا به شعر کلاسیک دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله وجوه گفتمانی نگاهِ شاعرانِ نوگرا به شعر کلاسیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله وجوه گفتمانی نگاهِ شاعرانِ نوگرا به شعر کلاسیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله وجوه گفتمانی نگاهِ شاعرانِ نوگرا به شعر کلاسیک :
تعداد صفحات :۴۵
شعر فارسی عموماً به دو حوزه تقابلی کلاسیک/ نو تقسیم میشود. این تقابل که با تأکید بر گسست تاریخی، بسیاری از امکانات شعر کلاسیک فارسی را به حاشیه میراند، بهمثابه یک گفتمان قابل بررسی است؛ گفتمانی که زمینههای معرفتی و سیاسی- اجتماعی آن در آراءِ بسیاری از روشنفکران ایرانی دیده میشود، اما در نوشتههای مهمترین شاعران نوگرا، به حوزه بوطیقایی شعر گره خوردهاست. این مقاله به تحلیل انتقادی وجوه گفتمانی نگاه نوگرایان به شعر کلاسیک، با تأکید بر آراءِ نیما یوشیج، احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث میپردازد و نشان میدهد که نوگرایان برای هویتبخشی به شعر نو، با استفاده از استراتژیهای زبانی خاص و در رویکردی تقابلی، با تکرار و بازتولیدِ احکامی قطعی و بدیهی، تقلیلِ وجوهِ مختلفِ شعر کلاسیک و نفیِ تنوعات آن، غیریتسازی و کتمانِ تاریخمندی، سوءِ تشخیصِ تفاوتها و…، تلقی جمود و ایستایی در شعر کهن را طبیعیسازی کردند؛ چنانکه بسیاری از آراء و پیشفرضهای آنان به حوزههای دیگر، ازجمله نقد ادبی و پژوهشهای دانشگاهی تسری یافتهاست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.