مقاله اجرای طرح نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی در ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اجرای طرح نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی در ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اجرای طرح نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اجرای طرح نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اجرای طرح نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی در ایران :
تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
برای آشنایی بیشتر با نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی ( متمرکز، نیمه متمرکز و غیر متمرکز ) ابتدا شرح مختصری در مورد این سه نظام داده می شود . در شیوه متمرکز، کلیه کارهای تعلیم و تربیت توسط عده ای معدود که اغلب در کارهای آموزشی تبحر و سابقه دارند ، در ردیفهای عالی تشکیلاتی بدون دخالت افراد غیر فرهنگی معین میگردند و برای اجرا به مؤسسات تابع ابلاغ میگردد . در شیوه نیمه متمرکز، علاوه بر اینکه خط مشی ها و هدفها از طرف مرکز تعیین شده و به آموزش و پرورش مناطق ارسال می شود، به معلمین نیز اختیاراتی داده می شود تا در برنامه های از پیش تعیین شده مطابق شرایط موجود تغییرات جزیی ایجاد کنند . حال آنکه، در شیوه غیر متمرکز آموزش و پرورش ، کلیه امور تعلیم و تربیت توسط متخصصان فرهنگی با تأیید نهایی مردم در هر حوزه آموزش و پرورش صورت می گیرد . در این سه شیوه مطابق الگوی شورت ۱ و زابار ۲ معلم می تواند به ترتیب نقش مجری ، مجری فعال و برنامه ریز درسی را ایفا نماید . بابررسی سیر تحولات نظام برنامه ریزی درسی در ایران و آگاهی از نظرات و یافتههای پژوهشی متخصصین تعلیم و تربیت در این زمینه مشخص شده که در هر برهه زمانی یکی از سه نظام برنامه ریزی درسی حاکم بوده است و نقاط قوت و ضعفهایی به دنبال داشتهاند . بنابراین، با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و تمرکز امکانات در یک منطقه خاص و گستردگی روزافزون علم ودانش بشری وافزایش مشکلات آموزشی ناشی از آن ، اجرای طرح نظامهای سه گانه برنامه ریزی درسی ضروری به نظر می رسد . لذا این طرح را می توان با توجه به میزان توسعه یافتگی کشور و هر یک از استانها اجرا کرد . بدین ترتیب انتظار می رود با اجرای نظام برنامه ریزی غیر متمرکز در مناطق توسعه یافته ، نظام برنامه ریزی درسی نیمه متمرکز در مناطق متوسط و نظام برنامه ریزی درسی متمرکز در مناطق محروم ، بتوان تاحدودی با انطباق نظامبرنامه ریزی درسی با نیازها و شرایط هر منطقه از مشکلات و نارسایی های موجود بر سر راه برنامه ریزی درسی کاست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.