مقاله ارزیابی آموزش مؤلفههای حقوق بشر در برنامه درسی ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی آموزش مؤلفههای حقوق بشر در برنامه درسی ایران دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی آموزش مؤلفههای حقوق بشر در برنامه درسی ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی آموزش مؤلفههای حقوق بشر در برنامه درسی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی آموزش مؤلفههای حقوق بشر در برنامه درسی ایران :
تعداد صفحات :۳۳
تحقیق حاضر در زمینه یکی از اساسیترین مباحث در حوزه تعلیم و تربیت سیاسی و برنامه درسی تحت عنوان آموزش حقوق بشر انجام شده است. هدف اصلی این تحقیق را دو مسئله تشکیل داده است که عبارتند از: شناسایی مفاهیم و مؤلفههای حقوق بشر و میزان توجه به مفاهیم و مؤلفههای حقوق بشر در برنامههای درسی مدارس متوسطه در نظام آموزشی ایران. در این تحقیق در زمینه مؤلفههای آموزش حقوق بشر سه حیطه اساسی دانش، توانش و نگرش حقوق بشر مد نظر قرار گرفته است و میزان توجه به این مؤلفهها در سه حیطه طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامههای درسی بررسی شده است. سؤالات این تحقیق پیرامون نظرات معلمان، دانشآموزان و کارشناسان سازماندهی شده و روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با آلفاکرنباخ ۸۸% میباشد. جامعه تحقیق مشتمل بر ۴۲۰ نفر از دبیران رشته علوم انسانی دوره متوسطه شهر کاشان در سال ۱۳۸۸-۱۳۸۹ میباشند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه و فرمول کوکران تعداد دویست نفر از دبیران رشته علوم انسانی با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و تعداد ۲۷ نفر از متخصصان تعلیم و تربیت با روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان آزمودنی انتخاب شدهاند و نیز با استفاده از روش نمونهگیری تمام شماری تعداد پانزده نفر از کارشناسان برنامه درسی دوره متوسطه در دفتر برنامهریزی و تألیف سازمان پژوهش در برنامهریزی آموزشی به پرسشنامهها پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی (از جدول توزیع فراوانی، نمودار، میانگین و … ) و Tو F در سطح آمار استنباطی (آزمون و تحلیل واریانس یکراهه) استفاده شده است. نتایج نشان داد که دانشآموزان، معلمان و کارشناسان برنامهریزی درسی با آموزش مفاهیم مطروحه حقوق بشر در حیطههای دانش، توانش و نگرش موافقند. کارشناسان برنامه درسی میزان توجه به مفاهیم و مؤلفههای حقوق بشر را در حیطه طراحی برنامه درسی بسیار و نسبتاً کم ارزیابی کردهاند. بین نظرات دانشآموزان، معلمان و کارشناسان در خصوص آموزش صلح تفاوت معنیداری وجود ندارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.