مقاله امکانسنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله امکانسنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله امکانسنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکانسنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله امکانسنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب) :
تعداد صفحات :۲۷
بازار در معنای سادهاش مکانی است برای مبادله کالا و تامین نیازمندیها اما به واقع، مفهومی است که در تاریخ اجتماعی و اقتصادی جوامع کارکرد و جایگاه ویژهای دارد. گستره بازار در تمامی سطوح به ویژه در مبادلات روستایی نمود دارد و از مسایل اساسی در روستاها نداشتن دسترسی مستقیم روستاییان به بازار خرید و فروش کالا است. هدف این پژوهش امکانسنجی بازار محصولات زراعی در دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب است. پژوهش حاضر، رویکرد روششناسی ترکیبی را دنبال کرده است. اطلاعات و دادههای لازم از منابع کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده، ابزار پژوهش نیز پرسشنامه است و روایی آن توسط متخصصین این رشته مورد تایید قرار گرفت. ازآنجایی که سوالات تحقیق در دو گروه سوالات مکانی و غیرمکانی تنظیم شده است، برای ارزیابی سوالات پرسشنامه و سنجش مؤلفههای پژوهش از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. حجم نمونه پژوهش شامل ۱۷۰خانوار از دهستان سلطانآباد بود که بر اساس فرمول کوکران تعیین شد. پرسشنامهها به روش نمونهگیری تصادفی از میان چهار گروه هدف شامل: خریدارن و فروشندگان روستاها و شهر سلطانآباد تکمیل گردید. تجزیه و تحلیل آماری دادهها در محیط نرمافزاری SPSS صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد، مؤلفههای اثرگذار در امکان سنجی بازارچههای دورهای به ترتیب عبارت اند از: ۱- بازاریابی سرمایه ۲- نیروی انسانی ۳- بازاریابی تولیدات ۴-خدمات حمل و نقل و ۵- توزیع نهادهها. همچنین، مقایسه شعاعی قدرت کشش بازار دهستان سلطانآباد نسبت به شهرهای فرا دهستانی و تعیین میزان نفوذ بازار سلطان آباد در داخل دهستان نشان داد که روستاهای سوزنده و خوشاب از بیشترین مبادله با بازار شهر سلطانآباد برخوردارند. نتیجه و پیشنهاد نهایی پژوهش بر تقویت و توسعه بازار سلطانآباد و ایجاد بازارهای دورهای در دو روستای کیخسرو و نورآباد مستقر در دهستان تأکید دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.