مقاله امکان‎سنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطان‎آباد شهرستان خوشاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله امکان‎سنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطان‎آباد شهرستان خوشاب) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امکان‎سنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطان‎آباد شهرستان خوشاب)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکان‎سنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطان‎آباد شهرستان خوشاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امکان‎سنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطان‎آباد شهرستان خوشاب) :

تعداد صفحات :۲۷

بازار در معنای ساده‎اش مکانی است برای مبادله کالا و تامین نیازمندی‎ها اما به واقع، مفهومی است که در تاریخ اجتماعی و اقتصادی جوامع کارکرد و جایگاه ویژه‎ای دارد. گستره بازار در تمامی سطوح به ویژه در مبادلات روستایی نمود دارد و از مسایل اساسی در روستاها نداشتن دسترسی مستقیم روستاییان به بازار خرید و فروش کالا است. هدف این پژوهش امکان‎سنجی بازار محصولات زراعی در دهستان سلطان‎آباد شهرستان خوشاب است. پژوهش حاضر، رویکرد روش‎شناسی ترکیبی را دنبال کرده است. اطلاعات و داده‎های لازم از منابع کتابخانه­ ای و میدانی گردآوری شده، ابزار پژوهش نیز پرسشنامه‏ است و روایی آن توسط متخصصین این رشته مورد تایید قرار گرفت. ازآنجایی که سوالات تحقیق در دو گروه سوالات مکانی و غیرمکانی تنظیم شده است، برای ارزیابی سوالات پرسشنامه و سنجش مؤلفه‎های پژوهش از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. حجم نمونه پژوهش شامل ۱۷۰خانوار از دهستان سلطان‎آباد بود که بر اساس فرمول کوکران تعیین شد. پرسشنامه‎ها به روش نمونه‎گیری تصادفی از میان چهار گروه هدف شامل: خریدارن و فروشندگان روستاها و شهر سلطان‎آباد تکمیل گردید. تجزیه و تحلیل آماری داده‎ها در محیط نرم‎افزاری SPSS صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد، مؤلفه‎های اثرگذار در امکان سنجی بازارچه‎های دوره­ای به ترتیب عبارت اند از: ۱- بازاریابی سرمایه ۲- نیروی انسانی ۳- بازاریابی تولیدات ۴-خدمات حمل و نقل و ۵- توزیع نهاده­ها. همچنین، مقایسه شعاعی قدرت کشش بازار دهستان سلطان­آباد نسبت به شهرهای فرا دهستانی و تعیین میزان نفوذ بازار سلطان­ آباد در داخل دهستان نشان داد که روستاهای سوزنده و خوشاب از بیشترین مبادله با بازار شهر سلطان‎آباد برخوردارند. نتیجه و پیشنهاد نهایی پژوهش بر تقویت و توسعه بازار سلطان‎آباد و ایجاد بازارهای دوره­ای در دو روستای کیخسرو و نورآباد مستقر در دهستان تأکید دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.