مقاله تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور :

تعداد صفحات:۳۲

چکیده:

آموزش عالی محور توسعه، موتور حرکت و تحول در جوامع مختلف است . چرا که آموزش عالی کانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است . که می تواند با برخورداری از ایدهها و اندیشههای نو هرلحظه در شریانهایحیاتی حرکت رو به رشد جامعه، بالقوهگیهای نوینی را تزریق نماید . از این رو، نظام آموزش عالی – دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که متولی امر تربیت نیروی انسانی هستند – طراح اصلی و بنیان افکن چارچوب اساسی برنامه ریزی رشد و پیشرفت جامعه محسوب می شود . برنامه های درسی از مهم ترین ابزار و عناصر تحقق بخشیدن به اهداف و رسالت های کلی آموزش عالی هستند . از این رو، برنامه درسی که قلب مراکز دانشگاهی به شمار میآید، شایسته توجه دقیق است . برنامهریزی درسی بنا به سرشت خود متعلق به خود دانشگاهها و دانشگاهیان است و نمیتوان از بیرون از محیط دانشگاه و بالای سر آن ها به صورت متمرکز برای دانشگاههای مختلف با مقتضیات خاص خود، برنامهریزیدرسی مطلوب و کارآمدی کرد.
تمرکززدایی یکی از جلوه های بنیادین مدرن سازی تدریجی و مداوم و نیز اصلاح بخش عمومی است ( آقازاده، ۱۳۸۴ ،ص ).۹ از این رو تفویض اختیارات برنامهریزیدرسی به دانشگاهها گامی در جهت تمرکززدایی برنامهریزیدرسی در نظام آموزش عالی کشور است . در این مقاله تعاریف، مفاهیم ، محاسن و معایب برنامهریزیدرسی متمرکز و غیرمتمرکز، تحولات برنامهریزیدرسی دانشگاهی درنظام آموزش عالی ایران با تأکید بر تفویض اختیارات برنامهریزی – درسی به دانشگاهها و اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری در مورد بازنگری برنامههای درسی رشتههای تحصیلی نظام آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.