مقاله تمرکززدایی اگر همه جا مهم است، در آموزش های فنی و حرفه ای مهمتر است


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تمرکززدایی اگر همه جا مهم است، در آموزش های فنی و حرفه ای مهمتر است دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تمرکززدایی اگر همه جا مهم است، در آموزش های فنی و حرفه ای مهمتر است  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تمرکززدایی اگر همه جا مهم است، در آموزش های فنی و حرفه ای مهمتر است،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تمرکززدایی اگر همه جا مهم است، در آموزش های فنی و حرفه ای مهمتر است :

تعداد صفحات:۲۰

چکیده:

آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در دهه های اخیر با تغییرات گوناگون روبهرو بوده اند. بخش اعظم این تغییرات ریشه در دگرگونی های همه جانبه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی جوامع دارد . مقتضیات دنیای مدرن سبب شده است که برای دستیابی به اشتغال حداکثری، خود اشتغالی و کارآفرینی، مسئولیت های جدیدی بر دوش نظام های آموزشی فنی و حرفه ای قرار گیرد .
پیش از آنکه به تمرکز یا عدم تمرکز برنامه ریزی درسی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای پرداخته شود، باید ویژگی های آن، از جمله اهداف، محتوا، و انتظاراتی که جامعه از فارغ التحصیلان این نظام ها دارد، مورد بررسی قرار گیرد . با دقت در این ویژگی ها، ناکارآمدی برنامه ریزی درسی متمرکز تا حدودی خود نمایی می کند . از دیگر دلایل منطقی برای تمرکززدایی در برنامه ریزی درسی، عدم وجود تعامل لازم بین سه حوزه برنامه ریزی، پژوهش و اجرا است . این امر باعث می شود که سیاستگذاری های کلان، ضمانت اجرایی کمتری داشته و یا به نتایج ضعیفی منتهی شوند . برنامه ریزی غیرمتمرکز در این رابطه سبب می شود که تصمیم گیری ها بر اساس مشکلات و مسایل دنیای واقعی تهیه و تدوین شوند .
از آن جاکه بخش قابل توجهی از موضوع کار و اشتغال به ویژگی های اقتصادی، اجتماعی، طبیعی، و فرهنگی مناطق مختلف باز می گردد، منطقی به نظر می رسد که بخشی از برنامه ریزی درسی به کسانی محول شود که این گونه مسایل را از فاصله کمتری مشاهده می کنند . در نهایت، در این مقاله ضمن اشاره به تجربه موفق برخی کشورها در زمینه برنامه ریزی متمرکز و غیرمتمرکز در قالب یک مدل، یک رویکرد بینابین به برنامه ریزی درسی معرفی شده است که در آن ضمن پیروی از یک چهارچوب کلی که در سطح کشور تهیه شده است، به مدارس و مناطق مختلفآموزشی اجازه داده می شود که برنامه را به اقتضای نیازهای مدرسه و احتمالاً جامعه محلی خود، شکل دهند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.