مقاله مدیریت هم زمان مدارج تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدیریت هم زمان مدارج تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدیریت هم زمان مدارج تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدیریت هم زمان مدارج تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدیریت هم زمان مدارج تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی :

تعداد صفحات:۲۲

چکیده:

تفکر دوآلیستی در سیاست گذاریهای حوزه تعلیم و تربیت را باید تفکری نامناسب و حتی مخرب ارزیابی کرد . جان دیوئی، پیشتاز مقابله با این نوع تفکر در تعلیم و تربیت است . او تقابل ها و مناقشه های به ظاهر آشتی ناپذیر را به شکل متفاوتی صورت بندی و در قال ب یک نظریه سازوار ارایه کرده است . صاحب نظران تعلیم و تربیت براین ویژگی تفکر دیوئی تأکید نموده و آن را جزو رازهای برجستگی و تأثیرگذاری اندیشه های او قلمداد نموده اند . به عنوانمثال، کلیبارد (۱۹۷۵) در مقایسه آن چه دیوئی و تایلر (۱۹۴۹) در مواجهه با یک مناقشه عمده نظری در حوزه برنامه درسی انجام داده اند، رهیافت دیوئی را رهیافتی خلاق مبتنی بر امکان اجتماع سازدار مواضع گوناگون در قالب یک نظریه یا پارادایم جدید دانسته و آن چه تایلر انجام داده است را تجمع دیدگاههای معارض بدون تدارک یک مبانی نظری حامی یا گونه ای توصیه اخلاقی به ترک مخاصمه ارزیابی می کنند . نویسندگان کتاب فرهنگ های برنامه درسی ۱ نیز در شرح نظریه دمکراسی دیوئی به عنوان یکی از فرهنگ ها یا نظریه های هنجاری در حوزه برنامه درسی در اظهارنظری مشابه چنین می گویند : صورتبندی دیوئی از دمکراسی و تعلیم و تربیت با این هدف انجام شده است که به تفکر »
دوآلیستی یا قطبی بر مبنای تقابل میان غایات و روش ها، فرد و جامعه، کودک و برنامه درسی «. [ شکل گرفته و قطعی و مطلق تلقی شده است پایان بخشید ] وآشتی پذیری آنها را نمایان سازد
( ژوزف و دیگران، ۲۰۰۰ ، ص (۱۲۰ بدین گونه می توان دیوئی را پدر نگاه دینامیک به مسایل کلان تعلیم و تربیت و برنامه ریزی دانست . این نگاه راهنمای نگارنده در پرداختن به بحث تمرکز و عدم تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.