مقاله بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و خلاقیت سازمانی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و خلاقیت سازمانی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و خلاقیت سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و خلاقیت سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و خلاقیت سازمانی :

تعداد صفحات :۳۳

زمینه: بسیاری از مقالات در زمینه خلاقیت و نوآوری با این عبارت کلی و عمومی آغاز می‌شوند که شرکت‌ها باید نوآور باشند وگرنه از بین خواهند رفت. هدف: تحقیق حاضر، به بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و خلاقیت سازمانی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در شهر کرمانشاه می‌پردازد . روش: این پژوهش بر اساس نحوه گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و از شاخ پیمایشی است و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش‌نامه می‌باشد. به منظور سنجش اعتماد سازمانی، پرسش‌نامه الونن و دیگران (۲۰۰۸)، و برای سنجش خلاقیت سازمانی، پرسش‌نامه رندسیپ (۱۹۷۹) استفاده گردیده است. پایایی پرسش‌نامه اعتماد سازمانی ۸۱/۰ و پایایی پرسش‌نامه خلاقیت سازمانی، ۷۸/۰ به دست آمد و چون آلفای کرونباخ هر دو پرسش‌نامه بیشاز۷۰/۰ می‌باشد، بنابراین هر دو پرسش‌نامه از پایایی لازم برخوردار هستند. حجم جامعه آماری مورد نظر ۳۰۰ نفر از کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ـ کرمانشاه می‌باشد. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای، از بین آنها تعدادی به عنوان نمون آماری انتخاب شدند و در نهایت، ۱۴۸پرسش‌نامه جمع‌آوری گردید. یافته‌ها: جهت تعیین نرمال بودن داده‌های به‌دست آمده، از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شد و نتایج آزمون، نرمال بودن داده‌ها را تأیید کرد. فرضیات تحقیق با انجام آزمون همبستگی پیرسون به بوت آزمون قرار داده شدند. نتایج، حاکی از همبستگی مثبت و معنادار بین اعتماد و خلاقیت می‌باشد؛ یعنی هر چه اعتماد کارکنان به سازمانشان افزایش یابد، خلاقیت بیشتری از خود بروز می‌دهند. نتیجه حاصل از رگرسیون خطی چندگانه نیز نشان داد که تنها دو متغیر مستقل اعتماد نهادی و اعتماد عمودی با متغیر وابسته خلاقیت رابطه دارند. اعتماد نهادی با ضریب تعیین ۷۹/۰ بیشترین سهم را در تبیین واریانس متغیر وابسته خلاقیت ایفا می‌کند. نتیجه‌گیری: اعتماد، یک عنصر سازمانی مهم برای موفقیت سازمان است. نتایج نشان می‌دهد که سطوح پایین اعتماد، سبب کاهش بهره‌وری و فقدان نوآوری و خلاقیت می‌شود. از سوی دیگر، سطوح بالای اعتماد، سبب افزایش روحی کارکنان، افزایش خلاقیت و نوآوری سازمانی و کمک به مدیریت تغییر مؤثر می‌گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.