مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی :
تعداد صفحات :۲۹
مقدمه درس پژوهی[۱] رویکردی همکاری محور به توسعه حرفهای معلمان است، که از کشور ژاپن منشاء گرفته است (فرناندز و یوشیدا، ۲۰۰۴؛ لوئیس و تسوچیدا، ۱۹۹۸؛ استیگلر و هیئبرت، ۱۹۹۹). زمانی که این رویکرد اولین بار در اواخر دههی ۱۹۹۰ در ایالات متحده معرفی شد، به سرعت توجه مربیان و کارشناسان آموزش آمریکا را به خود جلب کرد، زیرا تصور بر این بود که این رویکرد یک نوآوری مؤثر و قابل اقتباس میباشد (چاکسی و فرناندز، ۲۰۰۴؛ گروه تحقیقاتی درس پژوهی، ۲۰۰۷؛ لوئیس و همکاران، ۲۰۰۴؛ شورای پژوهشهای ملی، ۲۰۰۲؛ آزمایشگاه تربیتی منطقه شمال، ۲۰۰۲؛ ریچاردسون، ۲۰۰۴؛ استپانک، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳؛ ویلمز، ۲۰۰۳). درس پژوهی ویژگیهای مؤثر سایر برنامههای توسعهی حرفهای که در پژوهشهای قبلی شناسایی شدهاند را شامل میشود. این رویکرد براساس مکان، کار محور، مبتنی بر یادگیری دانشآموز، بر پایهی همکاری و پژوهش مداری میباشد (جل و گیلبرت، ۲۰۰۴؛ برکو، ۲۰۰۴؛ کچران- اسمیت و لایتل، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱؛ دارلینگ – هاموند، ۱۹۹۴؛ وانگ و ادل، ۲۰۰۲؛ لیتل، ۲۰۰۱؛ هاولی و ولی، ۱۹۹۹؛ ویلسون و برن، ۱۹۹۹). درسپژوهی همچنین یکی از کانونهای توجه کنفرانس نهم (کنگره بینالمللی آموزش ریاضی[۲]) در سال ۲۰۰۲ بود، و در بسیاری از کشورهای دیگر گسترش یافته است (فوجیتا و همکاران، ۲۰۰۴؛ لو، ۲۰۰۳؛ دانشکدهی ملی رهبری مدرسه، ۲۰۰۴؛ شیمیزو و همکاران، ۲۰۰۵). علیرغم آهنگ سریع اتخاذ این شکل از توسعهی حرفهای، این رویکرد هنوز هم در کشورهای دیگر غیر از ژاپن، جدید و تازه محسوب میشود، و بنابراین مدارس و معلمان در این کشورها هنوز در مرحلهی اولیهی اتخاذ نوآوری برای نظامهای آموزشی خود هستند. مجموعهای از ادبیات درس پژوهی وجود دارد، اما ما هنوز درک روشن و گستردهای از یادگیری معلم با انگیزه از درسپژوهی و نیز الگویِ جا افتادهای برای آن نداریم. هدف از مقالهی حاضر این است یک بررسی اجمالی از درسپژوهی همراه با ساختار (گوناگونی)، تاریخچه، و بررسی ادبیات درسپژوهی نوظهور را ارائه دهد تا الگوهای یادگیری معلم در درس پژوهی را شرح دهد و نیز برنامههای پژوهشی آینده راجع به درسپژوهی را شناسایی کند. [۱]. Lesson Study [2]. International Congress On Mathematics Education / Icme
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.