مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله یادگیری معلم با درس پژوهی :

تعداد صفحات :۲۹

مقدمه درس پژوهی[۱] رویکرد­ی ­همکاری محور به توسعه حرفه­ای معلمان است، که از کشور ژاپن منشاء گرفته است (فرناندز و یوشیدا، ۲۰۰۴؛ لوئیس و تسوچیدا، ۱۹۹۸؛ استیگلر و هیئبرت، ۱۹۹۹). زمانی که این رویکرد اولین بار در اواخر دهه­ی ۱۹۹۰ در ایالات متحده معرفی شد، به سرعت توجه مربیان و کارشناسان آموزش آمریکا را به خود جلب کرد، زیرا تصور بر این بود که این رویکرد یک نوآوری مؤثر و قابل اقتباس می­باشد (چاکسی و فرناندز، ۲۰۰۴؛ گروه تحقیقاتی درس پژوهی­، ۲۰۰۷؛ لوئیس و همکاران، ۲۰۰۴؛ شورای پژوهش­های ملی، ۲۰۰۲؛ آزمایشگاه تربیتی منطقه شمال، ۲۰۰۲؛ ریچاردسون، ۲۰۰۴؛ استپانک­، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳؛ ویلمز، ۲۰۰۳). درس پژوهی ویژگی­های مؤثر سایر برنامه­های توسعه­ی حرفه­ای که در پژوهش­های قبلی شناسایی شده­اند را شامل می­شود. این رویکرد براساس مکان، کار محور، مبتنی بر یادگیری دانش­آموز، بر پایه­ی همکاری و پژوهش مداری می­باشد (جل و گیلبرت­، ۲۰۰۴؛ برکو، ۲۰۰۴؛ کچران- اسمیت و لایتل­، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱؛ دارلینگ – هاموند، ۱۹۹۴؛ وانگ و ادل، ۲۰۰۲؛ لیتل، ۲۰۰۱؛ هاولی و ولی، ۱۹۹۹؛ ویلسون و برن، ۱۹۹۹). درس­پژوهی همچنین یکی از کانون­های توجه کنفرانس نهم (کنگره بین­المللی آموزش ریاضی[۲]) در سال ۲۰۰۲ بود، و در بسیاری از کشورهای دیگر گسترش یافته است (فوجیتا و همکاران، ۲۰۰۴؛ لو­، ۲۰۰۳؛ دانشکده­ی ملی رهبری مدرسه، ۲۰۰۴؛ شیمیزو و همکاران، ۲۰۰۵). علی­رغم آهنگ سریع اتخاذ این شکل از توسعه­­ی حرفه­ای، این رویکرد هنوز هم در کشورهای دیگر غیر از ژاپن­، جدید و تازه محسوب می­شود، و بنابراین مدارس و معلمان در این کشورها هنوز در مرحله­ی اولیه­ی اتخاذ نوآوری برای نظام­های آموزشی خود هستند.­ مجموعه­ای از ادبیات درس پژوهی وجود دارد، اما ما هنوز درک روشن و گسترده­ای از یادگیری معلم با انگیزه از درس­پژوهی و نیز الگویِ جا افتاده­ای برای آن نداریم. هدف از مقاله­ی حاضر این است یک بررسی اجمالی از درس­­پژوهی همراه با ساختار (گوناگونی)، تاریخچه­، و بررسی ادبیات درس­پژوهی نوظهور را ارائه دهد تا الگوهای یادگیری معلم در درس پژوهی را شرح دهد و نیز برنامه­های پژوهشی آینده راجع به درس­پژوهی را شناسایی کند. [۱]. Lesson Study [2]. International Congress On Mathematics Education / Icme

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.