مقاله عوامل اجتماعی مؤثر در دین‌داری (مطالعه موردی: جوانان ۲۰ تا ۲۹ سال شهر تهران)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله عوامل اجتماعی مؤثر در دین‌داری (مطالعه موردی: جوانان ۲۰ تا ۲۹ سال شهر تهران) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عوامل اجتماعی مؤثر در دین‌داری (مطالعه موردی: جوانان ۲۰ تا ۲۹ سال شهر تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عوامل اجتماعی مؤثر در دین‌داری (مطالعه موردی: جوانان ۲۰ تا ۲۹ سال شهر تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عوامل اجتماعی مؤثر در دین‌داری (مطالعه موردی: جوانان ۲۰ تا ۲۹ سال شهر تهران) :

تعداد صفحات :۲۷

پزوهش حاضر با اهداف­، شناسایی وضعیت دین‌داری جوانان، مطالعه وضعیت ابعاد دین‌داری در افراد مورد­مطالعه، بررسی عوامل­اجتماعی موثر بر شکل‌گیری دین‌داری­صورت پذیرفته است. این تحقیق بر پایه نظریه‌های کنش متقابل نمادین و نقش پذیری میان متغیرهای تحقیق ارتباط نظری برقرار شده و فرضیات تحقیق نیز بر این مبنا مطرح گردیده است.­ در سنجش مفهوم دین­داری از مقیاس گلاک و استارک در چهار بعد (اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) استفاده شد. متغیرهای مستقل تحقیق نیز پس از مرور تحقیقات مرتبط با تکیه بر جوانب­ نظری بحث تعریف و شاخص­سازی شدند و با استفاده از آزمون‌های اعتبار و پایایی مورد سنجش و استانداردسازی قرار گرفتند.­این پژوهش با استفاده از روش­پیمایش و مقطعی و از تکنیک­ گردآوری، پرسش­نامه خود اجرا استفاده شده است. همه فرضیات تحقیق که بیان­گر رابطه میان دین‌داری و عوامل مؤثر بر آن (آموزش رسمی مذهبی، آموزش غیر رسمی مذهبی، خانواده، دوستان، سرمایه اجتماعی، رسانه، سن، جنسیت، تحصیلات به جزءتأهل) تایید شدند. همچنین یافته‌ها نشان می­دهند ابعاد مناسکی، اعتقادی، عاطفی و پیامدی به ترتیب بیشترین روابط همبستگی را با متغیرهای مستقل تحقیق داشته‌اند. از سوی دیگر آموزش رسمی، دوستان مذهبی،خانواده مذهبی، آموزش غیر رسمی، رسانه، سن و سرمایه اجتماعی به ترتیب بیشترین همبستگی را با ابعاد مختلف دین‌داری داشته‌اند. نوع روابط میان این متغیرها با دین‌داری عموماً مثبت و در سطح متوسط تا قوی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.