مقاله تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایه گذاری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایه گذاری دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایه گذاری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایه گذاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایه گذاری :
تعداد صفحات :۴۶
تئوری نمایندگی بیان میکند که هزینههای نمایندگی ناشی از تضاد منافع بین مدیران و سهامداران میباشد که ممکن است پیامدهایی مانند انحراف از رفتار سرمایهگذاری مطلوب را در پی داشته باشد. بنابراین، احتمال میرود که مدیران رفتار سرمایهگذاری متفاوتی با وجود هزینههای نمایندگی داشته باشند. از این رو مقاله حاضر با بررسی تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایهگذاری سعی دارد تا چالش پیش رو را در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار دهد. بدین ترتیب، تعداد ۱۱۰ شرکت با روش نمونهگیری حذفی انتخاب گردید. جهت اندازهگیری هزینههای نمایندگی از نسبتهای کارایی و تعامل فرصتهای رشد با جریانهای نقد آزاد و برای تخمین میزان رفتار سرمایهگذاری (سرمایهگذاری بیشتر از حد و کمتر از حد) از مدل بیدل و همکاران (۲۰۰۹) استفاده شده است. از الگوی دادههای ترکیبی برای آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که هزینههای نمایندگی موجب انحراف از رفتار سرمایهگذاری مطلوب میشوند. بدین ترتیب با افزایش هزینههای نمایندگی مشکلات مربوط به سرمایهگذاری بیشتر از حد و کمتر از حد تشدید میشود و تصمیمات سرمایهگذاری شرکت تحت تأثیر قرار میگیرد. همچنین، نتایج نشان داد که شدت تأثیر هزینههای نمایندگی بر رفتار سرمایهگذاری در شرکتهای بیش سرمایهگذار متفاوت از شرکتهای کم سرمایهگذار میباشد. Agency theory suggests that agency costs are resulting from conflicts of interest between managers and shareholders that might cause consequences such deviations from the optimal investment behavior. Thus, it is likely that managers have different investment behavior where the agency costs exist. Hence the present study examines the impact of agency costs on investment behavior in Tehran Stock Exchange. Thus, sampling deletion, numbers of 110 companies was chosen. We use efficiency ratios for measuring agency costs and to estimate the investment behavior (over and under investment) the Biddle et al (2009) model have been used. The panel data model was used to test the hypothesis. The results show that agency costs are causing deviations from optimal investment behavior. Thereby increasing agency costs, related problems with over and under investment will intensify and investment decisions will affect companies. Also, the results showed that the impact of agency costs on the investment behavior in over and under investment firms is different. Keywords: Agency Costs, Investment Behavior, Agency Problems, Information Asymmetric.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.