مقاله سیمین دانشور: شهرزادی پسامدرن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سیمین دانشور: شهرزادی پسامدرن دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سیمین دانشور: شهرزادی پسامدرن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیمین دانشور: شهرزادی پسامدرن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سیمین دانشور: شهرزادی پسامدرن :
تعداد صفحات :۳۸
به رغم جایگاه رفیعی که سیمین دانشور در ادبیات مدرن فارسی کسب کرده است، آثار او کمتر مورد بررسیهای نقادان نظام مند قرار گرفته اند. مقال حاضر کوششی است در اثبات این برنهاد که دو رمان اخیر دانشمند (جزیر سرگردانی و ساربان سرگردان) مبیّن پویایی این نویسنده و توان چشمگیر او برای داستان نویسی به سبک و سیاق پسامد رنیستی است. از آنجا که “پسامد رنیسم” اصطلاحی چند معناست و نظریه های گوناگونی دربار آن مطرح گردیده اند، در مقال حاضر این نظریه ها- تا آنجا که به حوز مطالعات ادبی و نقد ادبی مربوط می شود- به دو گروه عمده تقسیم شده اند. گروه نخست نظریه های کسانی مانند بَری لوئیس، پیتروالن، دیویدلاج، ایهاب حسن و دووِ فوکِمارا در برمی گیرد که فهرستی از مؤلفه های سبکی متمایز کنند نگارش پسامد رنیستی ارائه می کنند. در گروه دوم، شاخصترین نظریه را برایان مک هِیِِِل مطرح کرده است که برای تبیین پسامد رنیسم از مفهوم “عنصر غالب” در فرمالیسم روسی مد می گیرد و مشخص پسامد رنیسم را وجود شناسی (در تباین با معرفت شناسی که عنصر غالب مدرنیسم است) می داند. در بخش بعدیِ مقال حاضر، با ارئ قرائتی نقادانه از دو رمان یاد شده در پرتو هر دو گروه نظریه های پسامد رنیسم، استدلال می شود که این رمانها نه فقط به سبب مؤلفه های سبکی دانشور بلکه همچنین به دلیل برجسته شدن پرسش های وجود شناسانه دربار هستیِ انسانِ سرگردانِ معاصر، واجد کیفیتی پسامد رنیستی هستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.