مقاله بررسی ساختار ادب غنایی از دیدگاه زبانشناسی با تکیه بر نظریّه «نقشهای زبانی یاکوبسن»
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ساختار ادب غنایی از دیدگاه زبانشناسی با تکیه بر نظریّه «نقشهای زبانی یاکوبسن» دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ساختار ادب غنایی از دیدگاه زبانشناسی با تکیه بر نظریّه «نقشهای زبانی یاکوبسن» کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ساختار ادب غنایی از دیدگاه زبانشناسی با تکیه بر نظریّه «نقشهای زبانی یاکوبسن»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ساختار ادب غنایی از دیدگاه زبانشناسی با تکیه بر نظریّه «نقشهای زبانی یاکوبسن» :
تعداد صفحات :۴۲
ادب غنایی یکی از گستردهترین انواع ادبی است که هدف آن گزارش و بیان احساسات گوینده و در کنار آن، لذّت بخشیدن به مخاطب است. گوینده ادب غنایی میتواند از روشهای مختلفی برای بیان «پیام غنایی» خود استفاده کند. آنچه در مقاله حاضر مطرح میشود، ارائه ابزارهایی برای طبقهبندی و تمایز ادب غنایی از دیگر انواع ادبی است. جامعیّت این ابزارها سبب کاربرد گسترده آنها شده است، به گونهای که میتوان آنها را در طبقهبندی دیگر انواع و گونههای ادبی نیز به کار برد. در این مقاله، با تکیه بر نظریّه یاکوبسن، دو روش برای بیان «پیام غنایی» ذکر شده است: ۱ـ روش مستقیم «فرستندهمدار». 2ـ روش «غیرمستقیم فرستندهمدار». بر اساس دو روش مذکور، در روند برقراری ارتباط، از یک سو، میتوان مخاطبی را مدّ نظر قرار داد و از سوی دیگر، میتوان آن را نادیده گرفت. نتایج حاصل از پژوهش، بیانگر آن است که با استفاده از نظریّه «نقشهای زبانی یاکوبسن» و ارائه ابزار «گویندهمدار» و «گیرندهمدار» بودن پیام و متن، میتوان آثار غنایی را سبکشناسی کرد و بر اساس وجوه اشتراک حاصل از آثار، متون غنایی را از متون حماسی و تعلیمی جدا نمود و در یک طبقه قرار داد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.