مقاله بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه های مجازی شهر تهران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه های مجازی شهر تهران دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه های مجازی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه های مجازی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه های مجازی شهر تهران :

تعداد صفحات :۴۱

در نظام­های آموزشی مجازی انتخاب رویکرد مناسب و اثربخش در کیفیت تجربه یادگیری مجازی مستلزم شناخت و به کارگیری ابعاد پداگوژیک است. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه­های مجازی شهر تهران می‌باشد. روش پژوهش کمی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه­های مجازی شهر تهران که در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ مشغول خدمت بودند، می‌باشد که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه­ای ۲۴۰ نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده­ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که محقق پس از استخراج ابعاد پداگوژیک دانشگاه­های مجازی آن را در ۳۹ گویه بسته پاسخ بر اساس طیف ۵ درجه­ای لیکرت از کاملاً موافق تا کاملاً مخالف تدوین کرده است. برای تعیین صحت روایی این ابزار از نظرات متخصصین و خبرگان در این زمینه استفاده گردید. و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه از فرمول ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است، که نتایج بدست آمده برای ابعاد انعطاف‌پذیری ۰.۵۴، ابزارهای برقراری ارتباط ۰.۶۲، رویکردهای تدریس و یادگیری ۰.۶۹، مدیریت برنامه­ها و منابع ۰.۸۵، رویکردهای ارزشیابی ۰.۷۲، نمادهای دانشگاهی ۰.۷۶ و فرهنگ دانشگاهی ۰.۶۳، و در کل ۰.۷۹ گزارش شده است. برای تحلیل داه­ها دو بخش آمار توصیفی و استنباطی به کار گرفته شده است. در قسمت آمار توصیفی از آماره­هایی از قبیل میانگین، انحراف استاندارد و فراوانی و در سطح آمار استنباطی از آزمون T تک نمونه برای پاسخ به سؤالات پژوهش استفاده شده است. و در نهایت برای توصیف و تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزاز SPSS 22 استفاده گردید. طبق یافته­های تحقیق دو مؤلفه نماد دانشگاهی و فرهنگ دانشگاهی از میانگین حد وسط، میانگین کمتری دارند که نشان می‌دهد وضعیت هر دو مؤلفه کمتر از حد وسط است. بقیه مؤلفه‌ها با سطح معناداری بزرگ‌تر از ۰.۰۵ تفاوت معناداری با میانگین حد وسط ندارند که نشان می‌دهد وضعیت آن‌ها در حد متوسط است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که وضع موجود ابعاد پداگوژیک دانشگاه­های مجازی با وضع مطلوب فاصله زیادی دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.