مقاله ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون محقق ساخته هوش کلاسیک


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
22 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون محقق ساخته هوش کلاسیک دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون محقق ساخته هوش کلاسیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون محقق ساخته هوش کلاسیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون محقق ساخته هوش کلاسیک :

تعداد صفحات :۲۸

این پژوهش به منظورتهیه مقیاسی برای ارزیابی هوش دانش­آموزان دبیرستانی شهر تهران انجام گرفته است.این مقیاس براساس نظریه ترستون تدوین شده است. سؤال­ها به منظور سنجش هفت عامل هوشی؛ توانایی کلامی، سیالی کلامی، توانش عددی، سرعت ادراک، حافظه، استدلال قیاسی و درک فضایی طراحی شده است، این سؤال­ها براساس تعاریف هریک از ابعاد، از میان مجموعه آزمون­های بدست آمده ازمنابع و کتب موجود در زمینه آزمون­های هوش گردآوری و با توجه به مسائل فرهنگی و عامل هوشی موردسنجش تغییراتی در آنها اعمال شد. مقیاس نهایی در ابتدا روی ۵۰ نفر از دانش­آموزان دبیرستانی شهر تهران در سه پایه تحصیلی اجرا شد. پس از اینکه روایی و پایایی اولیه آزمون مورد تأیید قرار گرفت، به منظور انتخاب گروه نمونه برای اجرای اصلی از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چندمرحله­ای استفاده شد. فرم نهایی آزمون بر روی ۵۱۳ نفر از دانش­آموزان (۲۷۷دخترو۲۳۶پسر) شهر تهران اجرا شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS.11 تجزیه و تحلیل شد. پایایی آزمون با استفاده از روش بازآزمایی، دو نیمه کردن و کودرریچاردسون موردبررسی قرار گرفت، و برای تعیین روایی آزمون از روش روایی محتوایی، روایی ملاکی (روایی هم زمان)و روایی سازه (روایی افتراقی، همسانی درونی و تحلیل عاملی) استفاده شد. ضریب پایایی آزمون با استفاده از روش­های فوق به ترتیب ۸۵/۰، ۷۵/ ۰و۸۷/۰بدست آمد. ضریب روایی پیش بین ۸۹/۰وضریب روایی همزمان با ریون ۵۲/۰بدست آمد. با توجه به معناداری T به دست آمده از مقایسه دو گروه تیزهوشان و دانش­آموزان عقب­مانده روایی افتراقی مقیاس نیز مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل عاملی به منظور تحلیل عوامل آزمون انجام گرفت. آزمون هوش کلاسیک هفت عامل نظریه ترستون را تأیید می­کند.کلیه ضرایب بدست آمده از لحاظ آماری معنی­دار می­باشد.ر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.