مقاله بررسی تأثیر بازیدرمانی برکاهش اختلالاترفتاری دانشآموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تأثیر بازیدرمانی برکاهش اختلالاترفتاری دانشآموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تأثیر بازیدرمانی برکاهش اختلالاترفتاری دانشآموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر بازیدرمانی برکاهش اختلالاترفتاری دانشآموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر بازیدرمانی برکاهش اختلالاترفتاری دانشآموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران :
تعداد صفحات :۲۶
این پژوهش بهمنظور بررسی تأثیر بازیدرمانی برکاهش اختلالاترفتاری دانشآموزان آزاردیدهجسمانی- هیجانی۱۲-۹ ساله شهر تهران و به صورت نیمه آزمایشگاهی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام شده، پرداخته است. به اینمنظور از بینکلیه دانشآموزان آزار دیده جسمانی- هیجانی۱۲-۹ ساله ساکن در مؤسسههای حمایتی مربوط شهر تهران با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس۲۴ دانشآموز به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (۱۲n=) و کنترل (۱۲n=) جایگزین شدند و سپس گروه آزمایش به مدت ۱۰ جلسه برنامه بازیدرمانی را به صورت هفتهای دو جلسه ۴۵ دقیقهای دریافت نمودندکه ۵ جلسه آن بهصورت انفرادی و ۵ جلسه به شکلگروهی انجام گرفت. پس از پایان برنامه بازیدرمانی از هر دو گروه، پس آزمون به عمل آمد. ابزار گردآوریدادهها در این پژوهش پرسشنامهاختلالرفتاریآخنباخ فرمسیاهه رفتاری کودک (CBCL) بود و به علت برقرار نبودن مفروضه مبتنی بر نرمال بودن توزیع، برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش آمار ناپارامتریک U من ویتنی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بازی درمانی اضطراب/ افسردگی دانشآموزان آزار دیده جسمانی- هیجانی را کاهش میدهد. اما اختلالات رفتاری، پرخاشگری، گوشهگیری/ افسردگی و مشکلات توجه دانشآموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی را کاهش نمیدهد و با اینکه بازی درمانی تأثیرگذار بوده است و درون گروه باعث کاهش این اختلالات شده است اما این تأثیر به اندازهای نبوده که تفاوت بین گروهها از لحاظ آماری معنادار شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.