مقاله بررسی تأثیر بازی‏درمانی بر‏کاهش اختلالات‏رفتاری دانش‌آموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تأثیر بازی‏درمانی بر‏کاهش اختلالات‏رفتاری دانش‌آموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر بازی‏درمانی بر‏کاهش اختلالات‏رفتاری دانش‌آموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر بازی‏درمانی بر‏کاهش اختلالات‏رفتاری دانش‌آموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر بازی‏درمانی بر‏کاهش اختلالات‏رفتاری دانش‌آموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی ۱۲-۹ ساله شهر تهران :

تعداد صفحات :۲۶

این‏ پژوهش به‏منظور بررسی تأثیر بازی‏درمانی بر‏کاهش اختلالات‏رفتاری دانش‏آموزان آزاردیده‏جسمانی- هیجانی۱۲-۹ ساله شهر تهران و به صورت نیمه آزمایشگاهی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام شده، پرداخته است. به این‏‏منظور از بین‏کلیه دانش‏آموزان آزار‏ دیده جسمانی- هیجانی۱۲-۹ ساله ساکن در مؤسسه‌های حمایتی مربوط شهر تهران با استفاده از روش نمونه‏گیری در دسترس۲۴ دانش‏آموز به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (۱۲n=) و کنترل (۱۲n=) جایگزین شدند و سپس گروه آزمایش به مدت ۱۰ جلسه برنامه بازی‌درمانی را به صورت هفته‌ای دو جلسه ۴۵ دقیقه‌ای دریافت نمودند‏که ۵ جلسه آن به‏صورت انفرادی و ۵ جلسه به شکل‏گروهی انجام گرفت. پس از پایان برنامه بازی‌درمانی از هر دو گروه، پس آزمون به عمل آمد. ابزار گردآوری‏داده‏ها در این پژوهش‏ پرسشنامه‏اختلال‏رفتاری‏آخنباخ فرم‏سیاهه رفتاری کودک (CBCL) بود و به علت برقرار نبودن مفروضه مبتنی بر نرمال بودن توزیع، برای تجزیه و تحلیل داده‏ها از روش آمار ناپارامتریک U من ویتنی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بازی ‌درمانی اضطراب/ افسردگی دانش‌آموزان آزار دیده جسمانی- هیجانی را کاهش می‌دهد. اما اختلالات‏ رفتاری، پرخاشگری، گوشه‏گیری/ افسردگی و مشکلات‏ توجه دانش‌آموزان آزاردیده جسمانی- هیجانی را کاهش نمی‌دهد و با اینکه بازی‌ درمانی تأثیرگذار بوده است و درون گروه باعث کاهش این اختلالات‌ شده است اما این تأثیر به اندازه‌ای نبوده که تفاوت بین گروه‏ها از لحاظ آماری معنادار شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.