مقاله مقایس? اثربخشی کاربرد رسانه‌های مختلف آموزشی در مفهوم سازی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایس? اثربخشی کاربرد رسانه‌های مختلف آموزشی در مفهوم سازی دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایس? اثربخشی کاربرد رسانه‌های مختلف آموزشی در مفهوم سازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایس? اثربخشی کاربرد رسانه‌های مختلف آموزشی در مفهوم سازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایس? اثربخشی کاربرد رسانه‌های مختلف آموزشی در مفهوم سازی :

تعداد صفحات :۵۷

این پژوهش میزان اثربخشی رسانه­های شنیداری- دیداری متحرک مختلف بر مفهوم سازی مفاهیم درس فیزیک- مبحث نیرو در یادگیرندگان سال اول راهنمایی را مورد بررسی قرار داده است. هدف کلی مقایس اثربخشی سه رسان تلفیقی (ترکیب آموزش برنامه­ای اسکینر، مراحل یادگیری گانیه، و طرح درس روزانه)، رسان آموزشی دانش­یار (موجود در مراکز فروش)، و رسان انسانی (معلم) با یکدیگر بود. طرح این پژوهش آزمایشی پیش­آزمون- پس­آزمون چندگروهی است. جامع آماری شامل تمامی یادگیرندگان پسر و دختر سال اول راهنمایی شهر کرمان در سال تحصیلی۸۷- ۱۳۸۶ بود. روش نمونه­گیری شش کلاس در شش مدرس راهنمایی مختلف به صورت تصادفی خوشه­ای و ابزار گردآوری داده­ها آزمون پیشرفت تحصیلی فیزیک چهارگزینه­ای پژوهشگر ساخته بود که به صورت پیش­آزمون و پس­آزمون در گروه­های آزمایشی (دانش­یار و تلفیقی) و گروه­های گواه (انسانی) اجرا شد. برای تعیین میزان اثربخشی هر رسانه بر مفهوم سازی این مراحل به ترتیب اجرا شد: اجرای پیش­آزمون، اعمال متغیر مستقل (اجرای آموزش توسط رسانه)، و اجرای پس­آزمون. برای تحلیل داده های بدست آمده از آمارهای توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج داده­های توصیفی نشان داد یادگیرندگان پسر و دختر در درس فیزیک ضعیف هستند و رسان تلفیقی بر مفهوم­سازی مفهوم­های فیزیک اثربخش بوده است. نتایج کلی داده­های تحلیلی نشان دادند مفهوم سازی گروه­های یادگیرنده­ای که از طریق رسان تلفیقی آموزش دیده بودند بر مفهوم سازی یادگیرندگانی که از طریق دو رسان انسانی و دانش­یار آموزش دیده بودند برتری داشت و مفهوم­سازی یادگیرندگانی که از طریق رسان انسانی آموزش دیده بودند بر مفهوم سازی گروه های یادگیرنده ای که از طریق رسان دانش­یار آموزش دیده اند برتری دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.