مقاله مقایسه میزان شیوع انواع اختلالات رفتاری دانشآموزان دبستانی با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی شهر اردبیل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه میزان شیوع انواع اختلالات رفتاری دانشآموزان دبستانی با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی شهر اردبیل دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه میزان شیوع انواع اختلالات رفتاری دانشآموزان دبستانی با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی شهر اردبیل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه میزان شیوع انواع اختلالات رفتاری دانشآموزان دبستانی با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی شهر اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه میزان شیوع انواع اختلالات رفتاری دانشآموزان دبستانی با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی شهر اردبیل :
تعداد صفحات :۳۸
این پژوهش به منظور مقایسه میزان شیوع انواع اختلالات رفتاری در دانشآموزان دبستانی با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی شهر اردبیل انجام گرفته است. نوع تحقیق کاربردی و به روش تحقیق زمینه ای انجام پذیرفته است. جامعه آماری کلیه دانشآموزان عادی و با نارساییهای ویژه در یادگیری شهر اردبیل است. نمونه آماری شامل ۳۷۷ نفر از دانشآموزان عادی دوره ابتدایی (۱۹۱ نفر پسر و ۱۸۶ نفر دختر) و ۸۰ دانشآموز با نارساییهای ویژه در یادگیری (۴۰ نفر دختر و ۴۰ نفر پسر) بودهاند که در سال تحصیلی۸۹- ۱۳۸۸ در آموزشگاههای شهر اردبیل تحصیل میکردند. این پژوهش به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انجام شد و برای جمعآوری دادهها از فرم گزارش معلم آخنباخ برای هر دو گروه (دانشآموزان عادی و دانشآموزان با نارساییهای ویژه در یادگیری) استفاده شد. نتایج نشان داد که: ۱) دانشآموزان با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی در میزان شیوع انواع اختلالهایرفتاری، مشکلاتعاطفی، مشکلات اضطرابی، مشکلات نارسایی توجه/ بیش فعالی، مشکلات رفتار مقابلهای و مشکلات سلوک تفاوت معنیداری دارند، به سخن دیگر این مشکلات در دانش آموزان با نارساییهای ویژه در یادگیری بیشتر است. اما در میزان شیوع مشکلات جسمانی تفاوتها معنیدار نیست. ۲) در هردو گروه، بیشترین میزان شیوع مشکل در مقیاس مشکلات نارسایی توجه/ بیش فعالی و کمترین میزان شیوع مشکل در مقیاس مشکلات جسمانی است. براساس یافتههای این پژوهش، پیشنهاد میشود اولیاء مدارس و روانشناسان علاوه بر در نظر داشتن متغیر نارساییهای ویژه در یادگیری، مراقب مشکلات رفتاری این دانشآموزان نیز باشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.