مقاله شناسایی موانع موجود برای اجرای درس‌پژوهی: مطالعه موردی مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر اردبیل (پژوهش آمیخته)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله شناسایی موانع موجود برای اجرای درس‌پژوهی: مطالعه موردی مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر اردبیل (پژوهش آمیخته) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی موانع موجود برای اجرای درس‌پژوهی: مطالعه موردی مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر اردبیل (پژوهش آمیخته)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی موانع موجود برای اجرای درس‌پژوهی: مطالعه موردی مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر اردبیل (پژوهش آمیخته)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی موانع موجود برای اجرای درس‌پژوهی: مطالعه موردی مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر اردبیل (پژوهش آمیخته) :

تعداد صفحات :۳۳

هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی موانع اجرای درس‌پژوهی در مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر اردبیل بود.
روش: برای نیل به هدف از مطالعه موردی استفاده شد که در ابتدا داده­ های کیفی، سپس براساس یافته­ های آن، داده­ های کمّی گردآوری و تحلیل شدند. جامعه آماری این پژوهش معلمان ابتدایی شهر اردبیل با جمعیت ۱۹۵۷ نفر بود. در مرحله کمّی از طریق نمونه ­گیری تصادفی ساده تعداد ۲۹۸ نفر برای نمونه‌گیری برآورد شدند. در بخش کیفی با استفاده از نمونه­ گیری هدفمند تعداد ۱۱ نفر انتخاب و با آنها مصاحبه بدون ساختار صورت گرفت. ابزار گردآوری داده­ ها در بخش کمّی پرسشنامه محقق ساخته بود که ضریب آلفای کرونباخ آن ۷۹/۰ محاسبه گردید. ابزار پژوهش در بخش کیفی مصاحبه بدون­ ساختار بود که از روش سه بعدی­ نگری و بازخورد مشارکت­ کننده برای اعتباریابی آن استفاده شد. به‌منظور تحلیل داده­ های بخش کیفی از تحلیل محتوای استقرایی مبتنی بر کدگذاری باز و برای تحلیل داده­ های کمی از مدل معادلات ساختاری با نرم­افزار PLS استفاده شد.
یافته­ ها­: یافته­ های پژوهش نشان داد که عوامل سازمانی شامل (ساختار سازمانی متمرکز، فرهنگ سازمانی، سبک رهبری، فناوری، فرایندهای داخلی) و عوامل فردی شامل (اطلاعات معلمان، عدم تعهد معلمان و نوع شخصیت آنها) جزء عواملی هستند که مانع اجرای درس‌پژوهی در مدارس شده­ اند. یافته ­های دیگر پژوهش نیز نشان داد که از بین این عوامل بیشترین عامل تأثیر­گذار بر موانع اجرای درس‌پژوهی، ساختار سازمانی متمرکز و کمترین عامل تأثیرگذار اطلاعات معلمان می­باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.