مقاله مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبستان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبستان دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبستان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبستان :
تعداد صفحات :۳۸
هدف از پژوهش حاضر مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی با دانشآموزان بدون این اختلال در مقطع دبستان بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشآموزان دختر و پسر با و بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در مقطع دبستان در شهر تهران بود که در سال تحصیلی ۸۶- ۱۳۸۵ مشغول به تحصیل بودند. به این منظور بااستفاده از روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای چهار مدرسه از بین مدارس شهر تهران انتخاب شد و تمامی دانشآموزان این مدارس براساس نشانههای ارائه شده در چهارمین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی آزمون شدند. ۱۶۶ دانشآموز در بین ۱۷۵۵ دانشآموز دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی تشخیص داده شدندکه نشان دهنده شیوع ۹ درصد در بین این مدارس بود. از این دانشآموزان به طور تصادفی ۱۱۰ دانشآموز به عنوان گروه دارای اختلال انتخاب شد. ۱۱۰ دانشآموز بدون این اختلال که از نظر جنسیت و پایه تحصیلی مانند نمونه دارای اختلال بودند نیز به طور تصادفی انتخاب شدند. مقیاس درجه بندی مهارتهای اجتماعی (فرم معلم) برای هر دو گروه اجرا شد. فرضیهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و طرح عاملی بررسی شد. یافتهها نشان داد دانشآموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در هر سه خرده مقیاس مهارتهای اجتماعی (همکاری، جرأت ورزی، خودکنترلی) از دانشآموزان بدون این اختلال به طور معناداری پایینتر بودند (۰۱/۰>p). مقایسه زیر نوعها نیز انجام شد. زیر نوعهای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی(بی توجه غالب، بیش فعال غالب و مرکب) نیز در مهارتهای اجتماعی تفاوت معناداری با یکدیگر نشان دادند (۰۱/۰>p). این پژوهش برای زیر نوعهای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی به تفکیک جنسیت انجام شد و تفاوت معناداری در سطح۰۵/۰ نشان داد. بر اساس این تحقیق میتوان نتیجه گرفت که مهارتهای اجتماعی دانشآموزان بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی با دانشآموزان دارای این اختلال متفاوت است، این موضوع درخصوص زیر نوعها نیز مشاهده شد. از یافتههای این تحقیق میتوان در درمان و آموزش استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.