مقاله سیر تحّول مجسـمه‌سازی بودایی در چین با تأکید بر خصلت اندام‌وارگی پیکره‌ها


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله سیر تحّول مجسـمه‌سازی بودایی در چین با تأکید بر خصلت اندام‌وارگی پیکره‌ها دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیر تحّول مجسـمه‌سازی بودایی در چین با تأکید بر خصلت اندام‌وارگی پیکره‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیر تحّول مجسـمه‌سازی بودایی در چین با تأکید بر خصلت اندام‌وارگی پیکره‌ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیر تحّول مجسـمه‌سازی بودایی در چین با تأکید بر خصلت اندام‌وارگی پیکره‌ها :

تعداد صفحات :۲۴

میان حوزه‌های هنری مربوط با آئین بودایی در چین، شاخه‌ای که به‌شدت از این کیش و ویژگی‌های خاص آن تأثیر پذیرفت، مجسمه‌سازی بود؛ گرایشی که با پشت سر گذاشتن چند قرن از زمان ورود بودیسم به این سرزمین مسیر تکامل خود را طی کرد و به هنری مستقل و تمام‌عیار تبدیل شد. پیکرتراشی بودایی چین در آغاز متأثر از فرهنگ هندوستان بود که این روند به‌زودی جای خود را به روح حاکم بر هنر چینی سپرد و به حالتی غیر اندام‌وار و طبیعتاً غیرجسمانی تبدیل شد؛ روندی در جهت بومی‌سازی که با روی‌ کار ‌آمدن سلسله خاندان‌های شش‌گانه شدت گرفت و به مرور، از نوعی خصلت خطی موزون و آرام بهره‌مند شد که حاکی از روح هنری چین بود. این حوزه در عصر تانگ با تأثیرپذیری از سبک گوپتای هند، ظاهری ناتورالیستی با پیکره‌ای بدن‌نما و منعطف به‌خود گرفت؛ درحالی‌که در دوره سونگ، مادینگی، نشستن غیر‌رسمی و استفاده از چوب را سه مبنای عمده‌ برای خود قرار داد. در دوران سلطنت‌های یوآن، مینگ و چینگ پیکره‌سازی بودایی به حاشیه رفت و با آغاز قرن بیستم و گرایش به رئالیسم سوسیالیست، موضوع‌های اجتماعی و سیاسی در مجسمه‌سازی چین وارد شد و بهره‌گیری از دستاورد‌های هنری غرب نیز به امری ناگزیر بدل شد. هدف این پژوهش، بررسی تاریخی و تکامل این پیکره‌ها از دیدگاه فیگوراتیو (آناتومی، فرم، رنگ، بافت و…) و تطبیق کیفی آثار هر دوره (با ویژگی‌های خاص خود) با دیگر دوران است؛ از این‌رو، این روند تاریخی از اواسط امپراتوری هان، یعنی قرن اول میلادی – مصادف با ورود بودیسم به چین – آغاز شده و تا دوران اخیر تداوم یافته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.