مقاله پیگیری تأثیر آموزشهای شناختی- رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانشآموزان کم توان ذهنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پیگیری تأثیر آموزشهای شناختی- رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانشآموزان کم توان ذهنی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پیگیری تأثیر آموزشهای شناختی- رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانشآموزان کم توان ذهنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیگیری تأثیر آموزشهای شناختی- رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانشآموزان کم توان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پیگیری تأثیر آموزشهای شناختی- رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانشآموزان کم توان ذهنی :
تعداد صفحات :۲۷
پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی میزان تأثیر کارگاههای آموزش مدیریت خشم بر معلمان در ارتباط با دانشآموزان کمتوان ذهنی طراحی و اجرا شد و این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پس آزمون تک گروهی است. ۳۱ معلم به روش نمونهگیری در دسترس از دو مدرسه ویژه کودکان کمتوانذهنی در تهران به طور داوطلبانه در این پژوهش مشارکت کردند. برنامه مدیریت خشم هفتهای یک بار، به صورت گروهی و به مدت هفت جلسه دو ساعته برای آزمودنیها اجرا شد. شرکت کنندگان، مقیاس ارزیابی خشم معلم را قبل و پس از دوره آموزشی و همچنین به منظور پیگیری نه ماه پس از مداخله تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس با طرح اندازهگیری مکرر نشان دهنده این بود که شدت خشم معلمان در موقعیتهای خشمانگیز در ارتباط با دانشآموزان کمتوان ذهنی به طور معناداری کاهش یافت. همچنین در مرحله پس آزمون نسبت به پیشآزمون استفاده از راهبردهای کنترل عصبانیت به لحاظ آماری افزایش ملاحظهپذیری داشته است؛ اما در مؤلّفه بیان بیرونی خشم تفاوت معناداری مشاهده نشد. یافتههای پژوهش حاضر، همسو با نتایج پژوهشهای دیگر تأییدی بر کارآیی مداخلات شناختی-رفتاری در کنترل خشم است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.