مقاله معیارهایی برای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله معیارهایی برای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معیارهایی برای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معیارهایی برای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله معیارهایی برای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران :

تعداد صفحات :۲۶

هدف: وبلاگ‌ها از مظاهر شایان‌ذکر فضای جدید وب به‌شمار می‌آیند. ارتباطات علمی، در دنیای امروز، از اهمیت خاصی در محافل دانشگاهی برخوردار است. کتابداران به‌عنوان متولیان امر آگاهی‌رسانی باید با شیوه‌های تازه‌تر و سریع‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و از آنجاکه وبلاگ‌ها ،در انتقال دانش، نقشی حیاتی دارند، در امر گسترش ارتباطات علمی میان مختصصان کتابداری جایگاه مهمی دارند. طی بررسی‌های صورت گرفته تا زمان اجرای پژوهش حاضر (۲۶خرداد ۱۳۸۹)، در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران،۲۲۲ وبلاگ روزآمد، ثبت شده و کتابداران این وبلاگ‌ها را جهت کسب اطلاعات روزآمد کتابداری و اطلاع‌رسانی مطالعه می‌نمایند. لذا جهت صرفه‌جویی در وقت این متخصصان، به نظر می‌رسد ارزیابی این وبلاگ‌ها مسئله‌ای حائز اهمیت باشد. از سوی دیگر، از آنجاکه وبلاگ، به‌عنوان یکی از انوع منابع اطلاعاتی تحت وب مطرح است و کتابداران همواره در امر ارزیابی منابع اطلاعاتی مراجعان خود را یاری می‌نمایند، به نظر می‌رسد ارزیابی وبلاگ‌ها نیز همچون سایر منابع اطلاعاتی باید یکی از مهارت‌های حائز اهمیت کتابداران باشد. از این رو، هدف پژوهش حاضر یافتن سیاهه‌ای از معیارهای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی است.روش/ رویکرد پژوهش: محقق با مروری بر ادبیات پژوهش و به اتفاق نظر خبرگان تحقیق، ۲۳ معیار جهت ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران استخراج نمود. سپس درجه آلفای کرونباخ ۷۶/۰ درخصوص همبستگی سؤالات سیاهه مزبور استخراج شد و، به این ترتیب، پایایی فهرست معیارهای پیشنهادی این پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. همچنین، معیارهای یافت شده از متون تخصصی و ادبیات پژوهش، توسط هفت نفر از خبرگان که به‌طور تخصصی در حوزه وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی صاحب‌نظرند، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این سیاهه از نظر روایی اعتبار لازم را داراست. در مرحله بعد، ضریب درجه اهمیت هر معیار، از برآیند نظر خبرگان درخصوص درجه اهمیت معیار مورد نظر استخراج شد.یافته‌ها: مهم‌ترین یافته این پژوهش سیاهه ۲۳ موردی از معیارهای ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران است که درجه اهمیت هریک از معیارها نیز در آن مشخص شده است.نتیجه‌گیری: معیار «روزآمدسازی وبلاگ» با درجه اهمیت ۵، بیشترین ضریب را در ارزیابی؛ و معیارهای «درج فرم نظرسنجی» و «عامل تأثیر وبی( دبلیو.آی.اف.) در وبلاگ» به‌صورت مشترک، با درجه اهمیت ۱/ ۳ کمترین ضریب را در ارزیابی وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران به خود اختصاص داده‌اند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.